Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر نیرو گفت: اکنون حدود 900 مگاوات ظرفیت نصب شده در انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی در کشور داریم.
به گزارش خبرگزاری آریا، رضا اردکانیان با اشاره به اینکه برنامه دولت توجه بیشتر به این حوزه است افزود: ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر بالقوه در کشور به ویژه در بخش باد بسیار وسیع است و ما تونل‌های بادی مطالعه شده قابل ملاحظه‌ای در مناطق مختلف کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نیرو گفت: یکی از این تونل‌های بادی در مرز مشترک با افغانستان است که سعی خواهیم کرد در قالب کمیسیون‌های همکاری مشترک اقتصادی مطالعات این منطقه را اجرایی کنیم.
آقای اردکانیان افزود: سال گذشته به دلیل تفاوتی که در نرخ ارز پیش آمد سرمایه گذاری‌ها در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر اندکی با مشکلاتی مواجه شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی ابراز امیدواری کرد: با تسهیلاتی که امسال داده شده است به ویژه با ساز و کار‌هایی که در داخل وزارت نیرو ناظر بر همکاری نزدیک‌تر بخش‌های مختلف برق و انرژی با سازمان ساتبا به عنوان متولی این کار فراهم شده است این وزارتخانه بتواند تعهدات مالی خود را در قبال سرمایه گذاران اجرا کند تا اشتیاق بیشتری برای سرمایه گذاری در این بخش ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ظرفیت نصب شده انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶