Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکندرپور با اشاره به اینکه تراموا دروازه ای برای گردشگری فرهنگی و مذهبی شیراز محسوب می شود، گفت: اگر مشکلی پیش نیاید، فاز یک تراموا را سال آینده به بهره برداری خواهیم رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (پنج شنبه 8 خرداد) در مراسم پایان حفاری فاز یک خط 2 مترو شیراز، گفت:خط 2 از جهتی مهم است که خدمتی را به مردمی ارائه می کند که به این عزیزان دین داریم، این عزیزان در شهرک های اطراف شهر شیراز نیازمند حمل و نقل ارزان و ایمن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز با اشاره به اینکه مترو یکی از بهترین و ارزان ترین شیوه های حمل و نقل برای مردم است، تاکید کرد: البته این ارزان بودن برای شهرداری نیست چرا که چهار برابر هزینه بلیط را شهرداری، یارانه ارائه می کند و این یارانه غیر از هزینه احداث است.

وی با اشاره به اینکه اگر اوراق مشارکت به سرانجام برسد قول می دهیم در همین دولت بخشی از خط 2 را به بهره برداری برسانیم، افزود: 600 میلیارد تومان هزینه اوراق مشارکت بود که در سال گذشته تامین و باعث شد تا این پیشرفت حاصل شود.

اسکندرپور با اشاره به اینکه برای سال 98 هم این سهم و میزان بود در دقایق آخر سهم تهران و مشهد ویژه دیده شد، اما برای شیراز، اصفهان و تبریز تنها 50 درصد تامین شد که این گلایه را به مسئولین امر دارم، افزود: اگر این اوراق مشارکت دوم به میزان 600 میلیارد تومان به ما برسد، تا پایان امسال فاز یک خط 2 را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ما در بهره برداری خط جدی هستیم و در این اجرای این پروژه ویژه برخورد کردیم، تاکید کرد: میزان پیشرفت کار در خط 2 مترو شیراز به صورت روزانه کنترل می شد.

اسکندرپور با اشاره به اینکه به دلیل بدهکاری شهرداری ها در سال های گذشته، بانک مرکزی اجازه نمی دهد بانک ها از شهرداری ها حمایت کنند، افزود: بدهکاری های انباشته سال های گذشته مانع از دریافت اوراق مشارکت بیشتر و تسهیلات بانکی می شود.

وی از کلنگ زنی خط سه مترو شیراز در روزهای آینده با حضور وزیر کشور خبر داد و گفت: بعد از آن حفاری خط انجام می شود و این سئوال پیش می آید زمانی که خط 2 هنوز تمام نشده چرا خط سه را آغاز می کنیم، در جواب آن باید گفت در دولت مصوبه وجود دارد که کلان شهرها همزمان می توانند 2 خط را در حال احداث داشته باشند که اگر خط سه را انجام ندهیم انگار این امکان را از مردم شیراز گرفتیم چرا که دولت 50 درصد هزینه را تامین می کند.

اسکندرپور با اشاره به اینکه هزینه یک کیلومتر مترو 50 میلیون دلار است و این 10 کیلومتر میزان 500 میلیون دلار هزینه داشته است، اما تراموا یک پنجم مترو هزینه دارد، افزود: شیراز مقصد گردشگری محسوب می شود، به وسیله تراموا می توان این ظرفیت گردشگری را توسعه داد و تراموا دروازه ای برای گردشگری فرهنگی و مذهبی شیراز محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه از دوستان می خواهم با مسائل عمرانی شهری سیاسی برخورد نکنند، افزود: یک سال و نیم است قرارداد مشاوره تراموا انجام شده و عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد و اگر مشکلی پیش نیاید، فاز یک تراموا را سال آینده به بهره برداری خواهیم رساند.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: تراموا شیراز خط یک مترو شیراز تراموا خط ۳ مترو شیراز خط ۲ مترو شیراز مترو شیراز شهرداری شیراز شیراز بهره برداری اوراق مشارکت فاز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مهدی نوبانی افزود: آکواریوم، شهربازی، چرخ و فلک، مجتمع سرگ سورو، ساختمان مشارکت ۱۸ واحدی و محل اسکان مهمانان نوروزی از طرح‌هایی است که هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: اعتبار این طرح‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است و تلاش بر آن است همه طرح‌ها در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید؛ نشست هم اندیشی ساخت شهر‌های جدید ساحلی در هرمزگان
شهردار بندرعباس افزود: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های خدماتی و عمرانی از مهمترین اهداف شهرداری بندرعباس است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه