Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@18:28:08 GMT

سه پیست اسکی در اردبیل احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۹۲۸۱

سه پیست اسکی در اردبیل احداث می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در بازدید از پیست اسکی آلوارس (اجور) اظهار کرد: وجود قله سبلان در استان اردبیل نعمت بزرگی از لحاظ گردشگری و تامین آب مورد نیاز است و در دامنه این قله در شابیل، اجور الوارس ۲ پیست منحصر بفرد در حال احداث است.

وی بیان کرد: باید از پتانسیل این قله با رعایت اصول زیست محیطی نهایت استفاده را داشته باشیم، از سال ۹۸ دستگاه‌های اجرایی متولی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و واگذاری زمین در سه منطقه استان نهایت همکاری را با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل افزود: راه اصلی مسیر این پیست اسکی در حال احداث است، با تامین اعتبار از محل محورهای گردشگری سفر رئیس‌جمهوری تاپایان شهریورماه ۹۹ بخش عمده زیرساخت‌ها احداث می‌شود و مطمئنا گردشگران زیادی به این مناطق سفر می‌کنند.

بهنامجو اضافه کرد:بیشتر تجهیزات و لوازم جانبی مورد استفاده در این پروژه‌ها تولید خود استان است،  در سال جهش تولید حمایت از تولیدات داخلی خدمت بزرگی برای کشور است.

وی گفت: پیست‌های اسکی خلخال، شابیل و اجور پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، تله‌سیژ در مسیر این پیست نصب شده و با احداث ساختمان‌های اصلی شاهد برگزاری مسابقات منطقه‌ای و ملی خواهیم بود.

او اضافه‌کرد: سرمایه‌گذار پیست آلوارس با تکنولوژی داخلی قصد احداث سکوی پرش را در طرح خود دارد که در ایران وجود ندارد و حتی در خاورمیانه بی‌نظیر خواهد بود.

وی همچنین از افتتاح رسمی این پیست در سال ۹۹ خبر داد و گفت: علاوه بر رستوران و ساختمان اداری هتل کوهستان با معماری خاص در این محدوده احداث می‌شود.

استاندار اردبیل از خرید تله‌سیژ پیست اسکی شابیل خبر داد و افزود: دستگاه‌های تله‌سیژ در هفته آینده از گمرک ترخیص می‌شود و این پیست نیز در نوبه خود منحصربفرد است و مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی با سرمایه‌گذاران دارند.

بهنامجو ظرفیت پیست‌های اسکی را برای جذب گردشگر قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: پیست اسکی اندبیل خلخال هم دارای وضعیت مناسب است و امسال و سال آینده شاهد افتتاح این سه پیست در استان خواهیم بود.

وی همچنین از تکمیل و آسفالت‌ریزی مسیر منطقه گردشگری آلوارس خبر داد و گفت: تا پایان شهریور بیش از سه کیلومتر از این مسیر لکه‌گیری و آسفالت می‌شود.

کد خبر 515771 برچسب‌ها استان اردبیل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل پیست اسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۲۱ هزار نفر در استان در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل این آزمون طی دو روز پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

در  آزمون سراسری ۱۴۰۳ استان اردبیل ۲۱ هزار و ۸۱۲ داوطلب شرکت کرده اند که ۶۰ درصد آنان بانوان و ۴۰ درصد آقایان هستند.

سهم سوابق تحصیلی در آزمون امسال ۵۰ درصد تعیین شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل
  • بیش از ۱۱ هزار نفر در استان اردبیل، داوطلب کنکور سراسری در پرتقاضاترین رشته
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار نفر در استان در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود