Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:05:40 GMT

سه پیست اسکی در استان اردبیل احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۶۸۲۲

سه پیست اسکی در استان اردبیل احداث می‌شود

اکبر بهناجو روز پنجشنبه  در جریان بازدید از پیست اسکی آلوارس (اجور) اظهار داشت: وجود قله سبلان در استان اردبیل نعمت بزرگی از لحاظ گردشگری، و تامین آب مورد نیاز است و در دامنه این قله در شابیل، اجور الوارس 2 پیست منحصر بفرد در حال احداث است.

وی با بیان اینکه  باید از پتانسیل این قله با رعایت اصول زیست محیطی نهایت استفاده را داشته باشیم، گفت: خوشبختانه از سال گذشته دستگاه‌های اجرایی متولی جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم و واگذاری زمین در سه منطقه استان نهایت همکاری را با  سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با بیان اینکه راه اصلی مسیر این پیست اسکی در حال احداث است، افزود: با تامین اعتبار از محل محورهای گردشگری سفر رییس جمهوری تاپایان شهریور ماه بخش عمده زیرساخت‌ها احداث می‌شود و مطمئنا گردشگران زیادی به این مناطق سفر می‌کنند.

بهنامجو  با بیان اینکه  بیشتر تجهیزات و لوازم جانبی مورد استفاده در این پروژه‌ها  تولید خود استان است، گفت:  در سال جهش تولید حمایت از تولیدات داخلی خدمت بزرگی برای کشور است.

وی با بیان اینکه پیست‌های اسکی خلخال، شابیل و اجور پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، افزود: تله سیژ در مسیر این پیست نصب شده و با احداث ساختمان‌های اصلی شاهد برگزاری مسابقات منطقه ای  و ملی خواهیم بود.

او اضافه کرد: سرمایه گذار پیست آلوارس با تکنولوژی داخلی قصد احداث سکوی پرش را در طرح خود دارد که در ایران وجود ندارد و حتی در خاورمیانه بی‌نظیر خواهد بود.

وی  همچنین از افتتاح رسمی این پیست در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر رستوران و ساختمان اداری هتل کوهستان با معماری خاص در این محدوده احداث می شود.

استاندار اردبیل از خرید تله سیژ پیست اسکی شابیل خبر داد و افزود: دستگاه های تله سیژ در هفته آینده از گمرک ترخیص می شود و این پیست نیز در نوبه خود منحصر بفرد است و مدیران تمام دستگاه های اجرایی همکاری خوبی با سرمایه گذاران دارند.

بهنامجو  ظرفیت پیست‌های اسکی را برای جذب گردشگر قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: پیست اسکی اندبیل خلخال هم داری وضعیت مناسب است و امسال و سال آینده شاهد افتتاح این سه پیست دراستان خواهیم بود.

وی همچنین از تکمیل و آسفالت‌ریزی مسیر منطقه گردشگری آلوارس خبر داد و گفت: تا پایان شهریور بیش از ۳ کیلومتر از این مسیر لکه‌گیری و آسفالت می‌شود.

برچسب‌ها اسکی اردبیل استانداری اردبیل اکبر بهنام جو 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسکی اردبیل استانداری اردبیل اکبر بهنام جو اسکی اردبیل استانداری اردبیل اکبر بهنام جو پیست اسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده

 امیر شهرابی فراهانی شهردار منطقه در جریان این بازدید از محدوده خیابان رحیمی، سرای محله فیروزه و دوربرگردان سوم خرداد بازدید کرد و گفت: از عوامل خدمات شهری، ترافیک و عمران می‌خواهم که در روز‌های آینده با حذف موانع و زوائد ترافیکی موجود در خیابان‌ها موجب سهولت تردد در محدوده منطقه شوند.

شهردار منطقه ۱۴ با تاکید بر کاهش بار ترافیکی افزود: لازم است ظرف یک هفته، با حداکثر ۱۰ روز آینده مسیر مسدود در بزرگراه شهید شوشتری حدفاصل اتوبان بسیج_محلاتی و پل ابوذر بازگشایی و مسیر تردد شهروندان همواره شده و از بار ترافیکی شرق منطقه کاسته شود.

شهردار منطقه در حاشیه این بازدید با بیان آنکه طرح احداث آزاد راه شهید شوشتری به عنوان تثبیت کننده حریم نهایی شرق تهران شامل احداث بزرگراهی شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می‌کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر ۱۵ کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به عرض پوسته تا ۷۶متر است که هر مسیر شامل ۳خط عبور بوده و در میانه مسیر از طریق تقاطع غیر هم سطح به بزرگراه شهید محلاتی متصل می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری بر آن شد تا روند احداث این بزرگراه به عنوان یکی از اولویت‌های عمرانی از مسیر و محدوده منطقه تسهیل یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • معلمان دریچه دانایی را به روی دانش آموزان می گشایند
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود