Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقیه کرمانیان روز پنجشنبه در نشستی با تعدادی از بانوان افزود: این طرح با همکاری وزارت کشور و جهاد دانشگاهی در حال اجراست که هدف از آن بهبود معیشت ،افزایش رفاه این گروه از زنان ، تکمیل زنجیره ارزش افزوده، بالا بردن درآمد متقاضیان و پیشگیری از ورود آنها به نهادهای حمایتی است.

وی اضافه کرد: این طرح از سال گذشته با سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های منطقه، آموزش افراد مستعد و شاخص که با ارائه طرح جنبه عملیاتی در بازار پیدا کرد و با فراهم شدن زمینه اشتغال این گروه از بانوان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول اظهارداشت:‌ مراحل مقدماتی طرح در اردکان انجام شد و حدود ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست کمتر از  ۵۵ سال که مستمری دریافت نکرده اند و در جایی مشغول به کار نبوده‌اند شناسایی شدند .
معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه این افراد مهارت های خاص خود را دارند و مایل هم هستند در این طرح شرکت کنند، تصریح کرد: در غربالگری انجام شده  ، ۱۴ نفر انتخاب شدند، امیدواریم در ادامه مسیر با همکاری ارگان‌ها و با تسهیل گری جهاد دانشگاهی ، تولیدی این افراد وارد بازار شود و زمینه اشتغال خانگی آنها فراهم شود.
کرمانیان یادآور شد : هم اکنون جهان بیشتر به سوی مشاغل خرد و خانگی در حال حرکت است و از این طریق مردم را توانمند می‌کنند.
وی با بیان اینکه در دین اسلام و سنت های دینی ما بسیار به کرامت انسان ها تاکید شده و حتی در نظام جمهوری اسلامی هم  قوانین در راستای تسهیل گری و تکریم به انسان‌هاست، افزود:‌ نظام در تلاش است که مشکلات اقتصادی آنها را کاهش تا عزت نفس و کرامت در انسان‌ها افزایش دهد.
معاون فرمانداری اردکان گفت:‌ بر اساس سیاست‌های دولت این موضوع نیز ممکن است و در این خصوص ظرفیت هایی در شهرستان وجود دارد که پیشرو و الگوست ، البته مشکلات بسیار زیادی فراروی آنها بود ولی با جدیت و اراده مشکلات را کنار می‌گذارند.
این مسوول اظهارداشت:‌ این گروه از زنان هرگز احساس نمی‌کنند، ناتوان هستند بلکه پا به پای مردان به کار و فعالیت می‌پردازند.
وی با اعلام این خبر که آموزش‌های لازم از سوی تسهیل گران به این افراد داده می‌شود و از سوی دیگر ارگان مربوط نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی به همراهی و تسهیل این موضوع به کمک بانوان می‌شتابند.
 معاون فرمانداری اردکان گفت:‌ در بحث توانمندسازی بانوان که نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند مطمنا  با همکاری آنها این امر تحقق پیدا می کند و شاهد توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه خواهیم بود .

کرمانیان در ادامه به بحران کرونا در اردکان اشاره کرد و افزود: با همدلی، همراهی، مشارکت ، اتحاد مردم و دولتمردان خیلی سریع ، از بحران و حرکت از مسیر درست عبور کردیم.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

بر اساس آمارها ۴۹ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد را بانوان تشکیل می دهند.

برچسب‌ها سند راهبردی توانمند سازی زنان یزد اردکان جهاد دانشگاهی بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد اردکان جهاد دانشگاهی بانوان یزد اردکان جهاد دانشگاهی بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت رحم اجاره‌ای

همزمان با تشدید مشکلات اقتصادی دهه هفتادی‌ها پیشتاز رحم اجاره‌ای شدند.

به گزارش تجارت نیوز، اما مسئله مهم در این بین حضور افرادی است که به عنوان دلال در این بازار فعالیت می‌کنند و البته سود‌های کلانی هم به دست می‌آورند.

وقتی هنوز علم آنقدر پیشرفت نکرده بود که مسئله ناباروری همچون امروز قابل حل باشد بسیاری افراد که در آرزوی بچه داشتن بودند وقتی به دلیل مشکلات سلامتی این آرزویشان دست‌نیافتنی می‌شد به مسئله رحم اجاره‌ای فکر می‌کردند. از همان زمان هم زنانی که در این بازار فعالیت می‌کردند کسانی بودند که به دلیل فقر و مشکلات مالی تن به چنین کاری می‌دادند.

امروز هم در این زمینه چیزی تغییر نکرده جز قیمت‌هایی که سر به فلک کشیده‌اند.

اکنون مسئله به شکل دیگری هم رقم می‌خورد و هستند کسانی که دلشان نمی‌خواهد زیبایی و فرم بدن خود را به دلیل بارداری از دست بدهند و بدون اینکه مشکلی داشته باشند ترجیح می‌دهند این کار را به فرد دیگری سپرده و با استفاده از رحم اجاره‌ای باردار شوند و در نهایت هم تناسب و زیبایی خود را حفظ کنند.

شاید یکی از دلایلی که باعث شده تا این اندازه قیمت رحم اجاره‌ای در کشور ما افزایش پیدا کند همین مساله باشد.

قیمت‌ها از ۴۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به شرایط فرد که شامل سن، سلامتی، زیبایی ظاهری و ... است گاهی به ۹۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

رقمی که برای خیلی از افراد با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی این روز‌ها به‌مراتب بیشتر از قبل وسوسه‌انگیز خواهد بود.

میرزایی، فوق تخصص زنان و زایمان، در این باره می‌گوید: اجاره رحم هم برای بسیاری از افرادی که داوطلب این کار می‌شوند مانند کسانی است که به دلیل مشکلات مالی و فقر اقتصادی حاضر به فروش اعضای بدن خود می‌شوند. در اکثر موارد زنان برای این کار داوطلب می‌شوند تا بتوانند مشکلات اقتصادی و معیشتی خود و خانواده‌هایشان را حل و فصل کنند.

او می‌افزاید: این اتفاق حداقل برای افرادی که واقعا نمی‌توانند بچه‌دار شوند و آرزوی فرزنددار شدن دارند بسیار هم خوب است، اما مساله اینجاست که در این بین افرادی به‌عنوان واسطه حضور دارند که شرایط را سخت‌تر و پیچیده‌تر کرده و باعث می‌شوند تا برخی مشکلات در طول مدت بارداری خود را نشان دهند.

این فوق تخصص زنان و زایمان می‌گوید: قبل از هر چیز فردی که قرار است رحم خود را اجاره دهد باید از نظر سلامتی تائید شود. این کار اغلب از سوی پزشکان متخصص زنان و زایمان انجام می‌شود و برگه تایید سلامت می‌دهند؛ از سوی دیگر فرد باید از نظر اعتیاد و مشکلات دیگری مانند بیماری‌های مقاربتی و ارثی مورد بررسی قرار بگیرد.

اما متاسفانه در برخی موارد اتفاق افتاده که واسطه‌ها این برگه‌ها را به صورت تقبلی در اختیار خانواده خواهان رحم اجاره‌ای می‌گذارند و در نهایت هم ممکن است بارداری به شکل ناموفق تمام شود و یا اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و افراد بعد از اینکه پول را پرداخت می‌کنند تازه متوجه می‌شوند که فرد داوطلب مشکلات سلامتی دارد یا معتاد است و ...

میرزایی می‌گوید: به همین خاطر است که افراد متقاضی باید در این زمینه دقت عمل بیشتری به خرج دهند و قبل از اینکه به افراد غیر مسوول مانند واسطه‌ها برای انجام این امور مراجعه کنند از افراد ذی صلاح مشورت بگیرند و در نهایت هم در تمام مراحل تایید سلامت فرد مورد نظر حضور داشته باشند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

او در مورد زنانی که می‌توانند، اما به دلایلی نمی‌خواهند باردار شوند و از رحم اجاره‌ای استفاده می‌کنند نیز می‌گوید: متاسفانه این مساله طی سال‌های گذشته رونق بسیاری پیدا کرده است. از وقتی که مساله ظاهر برای بسیاری از افراد به یک مساله حیاتی تبدیل شد و عمل‌های جراحی زیبایی رونق گرفت این اتفاق هم بیش از هر زمان دیگری رخ می‌دهد و خیلی از افرادی که خود توانایی بارداری دارند به دلایل واهی از رحم اجاره‌ای استفاده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • قیمت رحم اجاره‌ای