Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@04:58:55 GMT

۶ خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی واگذار می شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۹۵۸۷

۶ خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی واگذار می شود

حجت اله یارمحمدی  پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود:  در حال حاضر ۲ خانه تاریخی فرهنگی ثبت ملی شده  "مغیث الاسلام طباطبایی" و "خانه مصری" شهرستان بروجرد به منظور مرمت و تبدیل شدن به فضاهای اقامتی و گردشگری به‌صورت مدت‌دار به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

 وی اظهار داشت: علاوه بر ۲ بنای واگذارشده، چهارخانه تاریخی دیگر در شهرستان بروجرد از طریق صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی فرهنگی کشور در حال سپری کردن مراحل قانونی و واگذاری به بخش خصوصی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یارمحمدی افزود: خانه‌های تاریخی "ایران پور"، "بزرگمهر"، "مستجاب‌الدعوه" و "غروی" تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

وی مجموع آثار تاریخی شناسایی شده بروجرد را ۴۰۰ اثر اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده‌ است.

رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بروجرد  گفت: مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی برعهده سازمان میراث فرهنگی است و با اولویت بناهای دارای موقعیت اضطراری، بهسازی و بازسازی می‌شود.

یارمحمدی تاکید کرد: سال گذشته ۲۴ بنای تاریخی شامل مجموعه خانه طباطبایی‌ها،  خانه الافتخار السلام، حمام اشترینان، خانه تاریخی حاتمی و حمام تاریخی روستای گیجالی مرمت و بازسازی شده است.

رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بروجرد  گفت:،  حدود ۲۸۰ هکتار از وسعت شهر بروجرد بنای تاریخی است و  کار مرمت بناهای تاریخی کاری مستمر بوده و براساس اولویت بناهای در معرض خطر عملیات نجات بخشی و استحکام بخشی آن انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: تاکنون در بروجرد ۲ میراث معنوی و یک میراث طبیعی ثبت شد.

برچسب‌ها بروجرد میراث فرهنگی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد میراث فرهنگی لرستان بروجرد میراث فرهنگی لرستان میراث فرهنگی بخش خصوصی خانه تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا