Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:34:25 GMT

کرونا در قم همچنان قربانی می گیرد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۰۰۵۳

کرونا در قم همچنان قربانی می گیرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سیامک محبی، رئیس مرکز بهداشت استان قم در برنامه گفت‌وگوی خبری سیمای مرکز قم اظهار کرد:کشور از نظر تعداد وقوع بیماری کرونا ویروس به چهار منطقه سبز، سفید، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شده است.

او افزود: اگر تعداد وقوع بیماری کرونا در هر یکصد هزار نفر بین یک تا سه نفر باشد وضعیت زرد محسوب می‌شود که بر این اساس قم همچنان در وضعیت زرد قرار دارد  و همچنان موارد مرگ کرونایی در قم به ثبت می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان قم از موج بعدی ویروس کرونا در قم ابراز نگرانی کرد و افزود: با توجه به برخی رفتار‌های خطرناک مردم در روز‌های اخیر نگران موج بعدی کرونا هستیم که نمونه آن برگزاری محافل خانوادگی به ویژه در دو روز اخیر است.

محبی با بیان اینکه سه استان کرمانشاه، خوزستان و خراسان رضوی مجددا شاهد اوج گیری کرونا و بازگشت به وضعیت قرمز هستند، عنوان کرد: اگر مردم قم هم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی بی‌توجهی کنند ممکن است قم نیز شاهد بازگشت به عقب و تعطیلی دوباره برخی مراکز باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم از فعال کردن برخی مراکز جامع خدمات سلامت در ۶ منطقه شهر قم خبر داد و گفت: مهمترین سیاست مرکز بهداشت شناسایی به موقع به بیماران است، بنابراین افراد دارای علائم کرونا مانند تب شدید، سرفه و تنگی نفس و افرادی که در تماس با بیماران قطعی کرونا بودند حتما به یکی از این شش مرکز مراجعه کنند و از خدمات رایگان این مراکز بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید؛  ارائه تست سرپایی کرونا در مراکز بهداشت قم

محبی از احتمال هم زمانی شیوع کرونا و آنفولانزا در پاییز امسال سخن گفت و افزود: برخلاف پیش فرض‌های سه ماه قبل مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار بیشتر از آنفولانزا است.

او اضافه کرد: به همین دلیل انتخاب مراکز دیده‌ور برای شناسایی زودهنگام بیماران انجام شده تا بتواند به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم تصریح کرد: جداسازی بیماران و تهیه امکانات لازم مانند دارو و تجهیزات و لوازم حفاظت فردی در دستور کار این مراکز قرار گرفته و در حال انجام است.

او  در ادامه از غربالگری یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر از مردم قم (۹۰ درصد) در مرحله اول طرح غربالگری سلامت خبر داد و گفت: در مرحله دوم ۸۵ درصد مردم با جمعیت بالای ۱۵ سال غربالگری شده اند.

مدیر گروه سلامت محیط کار مرکز بهداشت استان هم در ارتباط تلفنی با این برنامه بازگشایی برخی صنوف مانند رستوران‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بازرسی از این صنوف شدت یافته و تا پاسی از شب ادامه دارد.

خانم جعفری تصریح کرد: همه صنوف موظف به رعایت فاصله گذاری فیزیکی هستند در غیر این صورت مجبور به تعطیلی دوباره آن‌ها خواهیم شد.

او از زائران اماکن متبرکه هم خواست ضمن رعایت فاصله گذاری فیزیکی در زمان تشرف وسایل شخصی و حفاظت فردی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا در قم اخبار سلامت رئیس مرکز بهداشت استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو

این مرکز زیر نظر اداره ورزش و جوانان شهرستان اسکو به عنوان اولین مرکز مشاوره ازدواج این شهرستان در ساختمانی به مساحت ۲۰۰ متر مربع افتتاح شد.

 فیروزی فرماندار شهرستان اسکو در مراسم افتتاح این مرکز، مشاوره ازدواج را مهمترین راه برای انتخاب صحیح ودرست برای یک زندگی عنوان کرد و گفت: بر اساس اطلاعات و آمار، مراکز مشاوره قبل از ازدواج در کاهش ۵۰ درصد طلاق در جامعه موثر است.

 وی بررسی ویژگی‌های شخصیتی و تقویت مهارت‌های ارتباطی و حل تعارضات و مشکلات و کاهش استرس را از دیگر مزایای مراکز مشاوره ازدواج سازمان ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: این مرکز با هدف تسهیل دسترسی به موضوعات حوزه آموزش و مشاوره ازدواج و خانواده و همچنین آگاهی رسانی به عموم جامعه بویژه جوانان و خانواده و با توجه به بافت جمعیتی جوان سهند در این شهر جدید ایجادشد تا مردم این شهر از خدمات آن بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی