Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان گفت: ۲۷۹ شعبه شورای حل اختلاف در استان اصفهان فعال است که از این تعداد ۳۴ شعبه صلحی است و تا به حال ۳۱ درصد پرونده‌های این شعب به صلح و سازش رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد موسوی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در آئین افتتاح شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف اقتصادی شهرستان اصفهان با اشاره به اهمیت وجود شوراهای حل اختلاف، اظهار کرد: شورای حل اختلاف در سال ۸۳ با سه هدف اصلی کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اهداف اصلی شورای شورای حل اختلاف، افزود: اولین هدف شورای حل اختلاف کاهش حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری و دومین هدف این شوراها ایجاد صلح و سازش بین شاکیان بوده همچنین سومین هدف آن محول کردن حل مشکلات مردم به خودشان بوده است اما به مرور زمان شوراهای حل اختلاف از اهداف خود دور شدند.

رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان، تصریح کرد: دور شدن اصلی شورای حل اختلاف از اهداف اصلی در بحث مصالحه و سازش بوده است، هرچند در این میان نباید کمک شوراهای حل اختلاف را به حل دعاوی نادیده گرفت، اما بعد از حضور آیت الله رئیسی در قوه قضائیه و دیدگاه مثبت وی به مصالحه و سازش بار دیگر شوراهای حل اختلاف به اهداف اصلی خود بازگشت.

شوراهای حل اختلاف برخلاف قبل به پرونده‌های سنگین هم ورود می‌کنند

وی افزود: در گذشته به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت بر اساس قانون شوراهای حل اختلاف فقط به پرونده‌های زیر ۲۰ میلیون ورود می‌کرد که عملاً این شوراها را از پرونده‌های سنگین دور کرد و پرونده‌های کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی هیچ وقت به شوراها نمی‌رسید که این امر با ابلاغ سال گذشته آیت الله رئیسی حل شد و اجازه داده شد تمام پرونده‌ها برای بحث مصالحه و سازش توانایی حضور در شورای حل اختلاف را داشته باشند.

موسوی تصریح کرد: از سال گذشته از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد که هر چه زود تر نسبت به ایجاد شوراهای حل اختلاف صنفی، تخصصی و صلحی اقدام شود که در اصفهان نیز این امر در حال اتفاق است.

وی در خصوص توقف کار چندین واحد تولیدی در استان اصفهان طی پنج سال گذشته به دلیل اختلافات مالی، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال جاری سال جهش تولید است باید به هر نحو از واحدهای تولیدی حمایت کرد، زیرا در پنج سال گذشته موارد زیادی از واحدهای تولیدی بوده‌اند که در هنگام ورود دستگاه قضا نابود یا تعطیل شده‌اند و با شوراهای حل اختلاف امید است مشکلاتی از این دست حل شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان با بیان اینکه ۲۷۹ شعبه شورای حل اختلاف در استان اصفهان فعال است، تصریح کرد: از این تعداد ۳۴ شعبه صلحی است، در مجموع ۲۳۷ هزار و ۴۸۸ پرونده به شوراهای حل اختلاف رسیده است که ۴۸ هزار و ۷۶۷ پرونده معادل ۳۱ درصد به سازش رسیده است و میانگین آن معادل آمار کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم درصد مصالحه و سازش در پرونده‌ها در کشور به رقم بالاتری افزایش پیدا کند و از سوی دیگر افزایش شعب صلحی نیز از دیگر اهداف ماست که ایجاد این شوراها در شهرک‌های صنعتی ضروری و مهم است.

موسوی تصریح کرد: به دلیل اینکه همیشه بنگاه‌های اقتصادی نیاز مبرمی به شوراهای حل اختلاف داشته‌اند ایجاد شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف و نیز ایجاد دیگر شعب تخصصی اقتصادی دارای اهمیت بالایی است.

کد خبر 426020

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای حل اختلاف دادگاه قوه قضائیه دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی فعال اقتصادی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شوراهای حل اختلاف شورای حل اختلاف مصالحه و سازش استان اصفهان پرونده ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آیین افتتاح هیات صلح دانش آموزی و مراسم اعطاء ابلاغ صلح یاران و یاران صلح که با حضور معاون حل اختلاف دادگستری کرمان، معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان و رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از فرهنگیان، دانش آموزان برگزار گردید، بیان داشت:به همت صلح یاران استان تعداد ۱۱ پرونده قصاص، ۸۶ پرونده قومی و قبیله ای، ۳۶۴ پرونده مالی و ۱۶۴ پرونده نزاع دسته جمعی منتهی به صلح و سازش شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود: در حادثه تروریستی کرمان ۲۶ دانش آموز شهید شدند، که این امر نشان از همراهی دانش آموزان و معلمین با انقلاب است.

وی ادامه داد: دشمن در حال تلاش در جهت فریب دانش آموزان می‌باشد و سعی می‌کند با روش‌های گوناگون قشر‌های تاثیرگذار را از سنگر‌های دفاع اسلام دور کند.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: دو مقوله‌ای که در این جلسه مطرح است از ارزشمندترین مبانی دینی و ایرانی ما می‌باشد، یکی اهمیت به موضوع علم، تزکیه نفس و انسان سازی و دیگری موضوع صلح و سازش و ترویج فرهنگ بخشش و گذشت در بین مردم می‌باشد.

وی ادامه داد: صلح و سازش پس از اختلاف بین دو نفر، به معنی بی عدالتی نمی‌باشد و درصورت تعدی به فرد دیگری، وی اختیار قصاص را دارد، اما در کنار این مطالب خداوند متعال مردم را به صلح دعوت می‌کند.

وی با بیان این مطلب که تاکنون ۴۱ هیات صلح در استان راه اندازی شده است، گفت: در قوه قضائیه با ایجاد شورا‌های حل اختلاف، صلح یاری و گذشت فرهنگسازی شده است و هیات‌های صلح در سال گذشته به توفیقات بسیاری دست یافتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: امیدواریم با راه اندازی هیات صلح در اداره کل آموزش و پرورش اختلافات بین معلمان با یکدیگر و دانش آموزان به سازش ختم شود و نهایتا فرهنگ بخشش و‌گذشت نهادینه شود.

وی اظهار داشت: انشالا دانش آموزانی که ابلاغ صلح یاری دریافت کردند در مدرسه و خانه نیز همیار صلح باشند.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در ابتدای این نشست بیان داشت: تعداد زیادی از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا از دانش آموزان و معلمان بودند که نشانگر این است آموزش پرورش زنده است و معلمان و دانش آموزان در خط انقلاب حرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست به تعدادی از دانش آموزان و معلمان ابلاغ صلح‌یاری اعطا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی