Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج‌شنبه پایگاه خبری ساینس، قرار بود این فضاپیما که توسط شرکت SpaceX طراحی و ساخته شده، بعد از ظهر روز چهارشنبه به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شود و با این کار دوران جدیدی را در سفرهای فضایی تجاری آغاز کند. اما از صبح روز چهارشنبه چندین بار رعدوبرق رخ داد و در نهایت مشخص شد اتمسفر به اندازه‌ای دارای بار الکتریکی است که خطر اصابت رعد و برق با فضاپیما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جیم برایدنستاین مدیر ناسا در این رابطه گفت ما با کمک شرکت SpaceX برای اتخاذ تصمیم درست، همکاری کردیم و ایمنی را در اولویت قرار دادیم. اکنون زمانبندی اجرای این سفر فضایی به بعد از ظهر روز یکشنبه تغییر یافته است.

این ماموریت تقریبا از تمام جنبه‌ها با سفرهای پیشین انسان‌ها به فضا تفاوت دارد. سکوی پرتاب پایگاه فضایی کندی در فلوریدا که در سال ۲۰۱۱ میلادی برای پرتاب آخرین شاتل فضایی مورد استفاده قرار گرفت،‌ اکنون بازسازی شده تا بتواند راکت فالکون ۹ را به فضا پرتاب کند. برای جابه‌جایی فضانوردان در پایگاه فضایی نیز به جای استفاده از آستروون که به طور معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد، از یک خودرو پیشرفته موسوم به X S.U.V استفاده می‌شود که توسط شرکت تسلا ساخته شده است.

فضانوردان نیز از لباس‌های فضایی شرکت SpaceX استفاده می‌کنند و پس از عبور از یک مسیر باریک ۷۰ متری وارد کپسول Crew Dragon ساخت شرکت SpaceX می‌شوند که روی راکت فالکون ۹ نصب شده است.
این نخستین بار است که یک شرکت خصوصی به جای آژانس‌های دولتی، مسوولیت پرتاب فضانوردان به مدار زمین را بر عهده می‌گیرد و اتاق کنترل SpaceX‌ توسط کارکنان این شرکت اداره می‌شود. با وجود این سرنشینان این ماموریت، فضانوردان ناسا هستند و قطعا مقامات دولتی در صورت لزوم مجددا می‌توانند این ماموریت را لغو کنند.

برچسب‌ها شرکت تسلا ناسا فلوریدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت تسلا ناسا فلوریدا شرکت تسلا ناسا فلوریدا شرکت SpaceX

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند

یک رسانه عبری زبان از قرار داد فروش پهپادهای چینی به ارتش رژیم صهیوینستی پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه گلوبس در خبری در این رابطه اعلام کرد، ارتش اسرائیل هواپیماهای بدون سرنشین از دو شرکت چینی DJI وOtel خریداری کرده است تا کمبود موجود در را از این طریق برطرف سازد.

به نوشته این رسانه عبری زبان ارتش اسرائیل قرار است با دو شرکت چینی قرار داد خرید چند هزار هواپیمای بدون سرنشین را امضا کند.

براساس ارزیابی‌های موجود قرار است این هواپیماهای بدون سرنشین برای ماموریت‌های تصویر برداری از داخل و خارج ساختمان‌ها در مسافت‌های کوتاه و جمع آوری اطلاعات امنیتی در نوار غزه مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال احتمالا این هواپیماها نتواند در شمال (فلسطین اشغالی) فعالیت کنند و ماموریت هایش در این منطقه با چالش مواجه خواهد شد، چون حزب الله توانمندی پیشرفته‌ای در شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین چینی دارد.

کارشناسان به این ر سانه عبری زبان خبر دادند، سهولت راه اندازی و استفاده از ویژگی‌های هواپیماهای بدون سرنشین چینی است و از اینرو می‌توان به شکل ویژه‌ای آن را برای نظامیان احتیاط که برای مدت کوتاهی در ارتش فعالیت می‌کنند، مورد استفاده قرار داد.

در عین حال قرار است تمامی این هواپیماها پیش از آغاز ماموریت ایزوله شده و امکان ارتباط با شرکت سازنده از آنها گرفته شود تا اطلاعات ارتش اسرائیل به طرف‌های چینی منتقل نگردد.

انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیلضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصراللهحمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند