Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول برای مدیریت آتش‌سوزی احتمالی در مراتع و جنگل‌های استان، گفت: فرماندهی مدیریت بحران در شهرستان‌ها برعهده فرمانداران است و فرمانداران باید بین عناصر خدمات‌رسان هماهنگی لازم را ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی امروز در جلسه کمیته صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان، با اشاره به احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع استان با افزایش دمای هوا، اظهار داشت: هدف این کمیته، اتخاذ سازوکاری برای مدیریت حوادث احتمالی با هماهنگی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های مسئول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با تأکید بر اینکه نیازمند تقسیم کار در این زمینه هستیم، افزود: در صورتی که هر دستگاه متناسب با مسئولیت‌های خود عمل کند به مرحله بحرانی نمی‌رسیم و می‌توانیم با امکانات داخل استان این حوادث را مدیریت کنیم.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر استفاده از تجربیات گذشته در مدیریت حوادث، گفت: صیانت از جنگل‌ها فقط محدود به مهار آتش‌سوزی نیست، بلکه دستگاه‌ها در حوزه مأموریت خود باید برای پیشگیری از وقوع حوادث نیز اقدام کنند.
 
رحمتی با تأکید بر فرماندهی واحد در مدیریت بحران‌ها، اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران این اختیار را دارد که علاوه بر وظایف ذاتی، مأموریت‌هایی را به دستگاه‌ها واگذار کند و دستگاه‌ها نیز موظف به انجام این مأموریت‌ها هستند.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر شناسایی مناطق آسیب‌پذیر و مستعد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان و استفاده از امکانات شهرستان‌های دیگر در این مناطق، استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها، بسیج و نیروهای مردمی در مدیریت حوادث احتمالی، تمرکز امکانات در مناطق پرخطر برای سرعت عمل در مدیریت حوادث و تهیه بانک اطلاعاتی از امکانات و نیروهای موجود در هر منطقه تأکید کرد.
 
هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از تصویب 25 مصوبه درخصوص مهار آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان در ستاد مدیریت بحران استان خبر داد و گفت: اعضای این ستاد با تعامل مناسب و هماهنگی کامل در کنار سازمان‌های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی خواهند بود.
 
فرمانداران اهر، کلیبر، خداآفرین و هوراند نیز در سخنانی، ناهماهنگی میان دستگاه‌ها و نبود فرماندهی واحد در مدیریت بحران‌ها و کمبود امکانات، تجهیزات و نیروهای عملیاتی در دستگاه‌های شهرستانی را مهم‌ترین چالش مدیریت حوادث احتمالی در مراتع و جنگل‌ها برشمردند.
 
آنها همچنین تجهیز شهرداری‌ها و دهیاری‌های مناطق پرخطر به امکانات مناسب، جلب مشارکت مردم در پیشگیری و مدیریت حوادث احتمالی آتش‌سوزی در مراتع و ارائه آموزش‌های تخصصی به ساکنان این مناطق، استقرار پایگاه‌های امداد و نیروهای عملیاتی در مناطق مستعد آتش‌سوزی برای پیشگیری از گسترش آتش و سرعت عمل در مهار آن، سرعت عمل دستگاه‌های مسئول در مدیریت حوادث احتمالی و هماهنگی این دستگاه‌ها با فرمانداران را به عنوان پیشنهادهای اجرایی برای مدیریت حوادث احتمالی در مراتع و جنگل‌ها ارائه کردند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت بحران مدیریت آتش سوزی آذربایجان شرقی مدیریت حوادث احتمالی مراتع و جنگل ها احتمالی در مراتع دستگاه های مسئول مدیریت حوادث آذربایجان شرقی مدیریت بحران برای مدیریت دستگاه ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی