Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@10:49:47 GMT

هدفگذاری برای ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در سال جاری

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۰۶۸۳

هدفگذاری برای ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی بختیاری پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن غدیر استانداری، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۵ هزار فرصت شغلی با پرداخت ۱۷۶ میلیارد تومان تسهیلات در استان گیلان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۸۳ واحد مسکونی نیز بهره داری و واگذار شده است، گفت: در همه استان‌های کشور تفاهم نامه‌هایی در زمینه ساخت مسکن محرومین مبادله شده و بیش از اعتباراتی که در اختیار داشته ایم شاهد رشد پروژه‌ها بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ۱۶ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرض الحسنه اشتغال برای این نهاد پیش بینی شده بود که از این میزان ۱,۹۰۰ میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی بوده است، افزود: کمیته امداد ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل با پرداخت چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات سال گذشته در سطح کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اگر با شیوع ویروس کرونا در کشور مواجه نمی‌شدیم میزان اشتغال به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسید، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند ۵۵ هزار اشتغال خانگی مربوط به این زنان توسط کمیته امداد ایجاد شد.

بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه امسال بر اساس تبصره ۱۶ چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است، ادامه داد: یکی از اهداف ما در سال ۹۹ ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی جدید است.

وی توانمند سازی مددجویان تحت پوشش و خارج کردن آنها از چرخه حمایتی این نهاد را یکی دیگر از اولویت‌ها عنوان و اظهار کرد: از سال ۷۴ تا پایان ۹۷ بیش از ۷۰۰ هزار خانوار با اشتغالزایی از زیر پوشش کمیته امداد خارج شده اند که سبب کاهش دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از مجموع هزینه‌های این نهاد شده است.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به امضای تفاهم نامه ساخت هزار و واحد مسکن مددجویی در استان گیلان، گفت: تلاش می‌شود این واحدهای تا پایان امسال تأسیس و تحویل شود.

کد خبر 4936271

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی اشتغال توانمندسازی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس بیرجند نماز عید سعید فطر مشهد راهپیمایی روز قدس میلیارد تومان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی

حمید باسره مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۹ سری جهیزیه به ارزش بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند اهدا شد. 

وی افزود: از این میزان ۱۲۱ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد و ۲۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران و مردم در قالب صدقات، نذورات، زکات تامین شده است.

 مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: هر سری جهیزیه اهدایی به زوج‌های جوان شامل پنج قلم کالای  اساسی‌ همچون یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی و جارو برقی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور