Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان یک ماه پیش از فناوری سازمان اطلاعات و امنیت این کشور موسوم به «آی اس آی» برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کووید-۱۹ خبر داد، سامانه‌های هوشمندی که به منظور ردیابی تروریست‌ها و افراد مظنون به انجام اقدامات خرابکارانه در پاکستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

گزارش روز پنجشنبه رسانه‌های پاکستانی حاکی است که دولت همچنین عملیات نصب این سامانه‌ها و راه‌اندازی فرایند شناسایی بیماران کرونایی و یا مشکوک به آلوده بودن به این ویروس را در مناطق مختلف این کشور آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان با کمک فناوری یاد شده عناصر تروریستی را به صورت سامانه‌های جغرافیایی و ردیابی تلفن همراه شناسایی و افرادی که با آنان در ارتباط بودند را نیز ردیابی می‌کنند. 

برخی منابع اطلاعاتی پاکستان به رسانه‌ها گفتند، استفاده از سامانه امنیتی برای ردیابی و شناسایی مبتلایان به کرونا بسیار موفقیت آمیز بوده تا جایی که با کنترل تماس‌های تلفنی بیمار کرونایی از صحبت‌های آنان وقتی که درباره علائم به خصوص مربوط به ویروس کرونا سخن می‌گویند، در شناسایی این افراد کمک فراوانی می‌شود. 

به گفته این منابع، سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان از این فناوری برای ردیابی موارد آلوده به ویروس کووید-۱۹ به طور موثر استفاده می‌کنند حتی دولت در شناسایی آن دسته از افرادی که آزمایش کرونای آنان مثبت بوده اما پنهان می‌شوند، موفق عمل کرده است. 

در عین حال برخی از سیاستمداران پاکستانی مخالف ورود سازمان‌های امنیتی - اطلاعاتی این کشور به شناسایی بیمارانکرونایی هستند و می‌گویند: استفاده از ظرفیت سازمان اطلاعاتی، ‌ترس غیرضروری را میان مردم به وجود می‌آورد. 

سناتور «افراسیاب ختک» از حزب ملی عوام، از اعضای جناح مخالف دولت پاکستان گفت: مسئولیت شناسایی بیماران کرونایی برعهده دولت‌های ایالتی و مسئولان محلی است و باید اجازه دهیم تا سازمان اطلاعات کشور کار واقعی خود را انجام دهد. 

سیر سعودی شمار بیماران کرونایی و جان باختگان ناشی از این ویروس در پاکستان همچنان ادامه دارد.  

عمران خان هشدار داد که پاکستان روزهای سختی پیش رو دارد و این وضعیت حتی تا ماه آینده میلادی نیز دشوارتر خواهد شد. 

ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۶۱ هزار و ۲۲۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا، ۲۰ هزار و ۲۳۱ بهبود یافته و ۱۲۶۰ نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا پاکستان عمران خان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پاکستان عمران خان ویروس کرونا پاکستان عمران خان ویروس کرونا سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس

بهرنگ قربانی گفت: دفترچه‌های سپرده‌گذاران اتباع خارجی استان فارس به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس جهت توزیع قرار گرفت.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس افزود: دفترچه‌های فوق دارای مهلت ۶ ماهه است که پس از بررسی وضعیت فرد، قابل تمدید است.

او به ضریب امنیتی دفترچه‌ها اشاره کرد و گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا