Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش مجازی اخلاق و معنویت در سیره و اندیشه امام خمینی(س) در راستای تبیین و ترویج آراء و اندیشه های بلند حضرت امام و در راستای آگاهی بخشی و لزوم آشنایی جامعه به همت معاونت پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ معاونت پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) در راستای تبیین و ترویج آراء و اندیشه های بلند حضرت امام و در راستای آگاهی بخشی و لزوم آشنایی جامعه، به ویژه نسل جوان نسبت به اندیشه های امام، همایش مجازی اخلاق و معنویت در سیره و اندیشه امام خمینی(س) برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش با توجه به شرایط موجود از مرحله فراخوان مقاله تا برگزاری همایش به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

محورهای ده گانه همایش عبارتند از:

۱- اخلاق، معنویت و زیست اجتماعی
۲- اخلاق و معنویت و رابطه آن در ارتقاء تحمل و مقاومت در مقابل مصائب و بحرانهای فردی و اجتماعی
۳- واکاوی چیستی و مبانی اخلاق و معنویت در اندیشه و عمل امام خمینی(ره)
۴- نقش اخلاق و معنویت در ایجاد عدالت نفسانی و عدالت اجتماعی و پرهیز از فزون خواهی و تکاثر
۵- رابطه اخلاق، معنویت و تاثیرات اجتماعی آن در تقویت تعاملات و همکاری های انسان دوستانه
۶- آثاردعا، ذکر خدا و توسل در کاهش و دفع بلایا و مشکلات جمعی
۷- نقش خودسازی و تقویت ایمان در ایجاد هماهنگی میان علم و عمل صالح
۸- نقش اخلاق و معنویت در ارتقای روحیه انتقادپذیری ، تحمل نظرات و دیدگاههای مخالف(با تاکید بر آسیب شناسی جامعه تک صدایی)
۹- بررسی دیدگاه علمی و سیره عملی امام خمینی در ناهنجاریها و شرایط دشوار اجتماعی
۱۰- اخلاق و مسئولیت اجتماعی انسان در قبال جامعه و محیط زیست

پیش همایش در ایام بزرگداشت حضرت امام در خرداد ماه و همایش اصلی در هفته اول مهرماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد. آخرین مهلت ارسال مقالات ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ می باشد.

به مقالات برتر که توسط کمیته علمی انتخاب شوند جوایزی تعلق خواهد گرفت و ضمن چاپ مقالات برتر در یک یا چند مجموعه، مقالات برگزیده کمیته علمی، در فصلنامه علمی پژوهشی متین نیز چاپ خواهند شد.

علاقمندان می توانند جهت ارسال آثار از طریق سامانه همایش ها به آدرس hamayesh.imam-khomeini.ir اقدام کنند. ارتباط با دبیرخانه همایش با شماره ۲۲۲۸۱۴۶۸ امکان پذیر است.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش مجازی اخلاق و معنویت امام خمینی اخلاق و معنویت امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند پیش ازظهر سه شنبه در جریان بازدید از نقاط حادثه خیز ترافیکی شهر اراک اظهار کرد: هفدهم آذرماه سال گذشته، زیرگذر پروژه تقاطع غیر همسطح امام خمینی (ره) افتتاح شد همچنین در بهمن ماه پارسال، مسؤولان شهری وعده تکمیل پروژه تقاطع غیرهم سطح امام خمینی (ره) را تا پیش از اتمام سال دادند که تکمیل آن با گذشت یک‌ماه از سال جدید، همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

وی افزود: در بازدید اخیر از این پروژه، وضعیت نابسامان همزمان فعالیت کارگران با عبور خودروها از زیرگذر را شاهد هستیم که هر لحظه احتمال بروز خطر جانی برای کارگران وجود دارد که باید نسبت به آن تدابیر ویژه ای اندیشه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: هر پروژه جاده‌ای که زیربار ترافیکی می‌رود مستلزم برخورداری از روشنایی، آسفالت و سایر پیش‌نیازهای عبور و مرور است که در خصوص این پروژه، این مهم به طور کامل رعایت نشده است و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مسئولیت کیفری و مدنی متوجه شهرداری خواهد بود.

خیرمند ادامه داد: امید است شهرداری در خصوص پیشبرد این پروژه اهتمام بیشتری داشته باشد و مواردی نظیر آسفالت مطلوب، کانال‌های عرضی آب سطحی را با کیفیت مطلوب و مدت زمان سریع‌تری انجام دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: انتظار است مسؤولان شهری در خصوص زمان‌بندی افتتاح پروژه‌ها، وعده واهی ندهند و اعتماد عمومی را خدشه دار کنند و تمامی اظهار نظرات و وعده‌های آنها باید براساس نظرات و اقدامات کارشناسی و تخصصی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: پیشبرد صحیح و بی نقص پروژه‌های شهری، ضرورتی بی بدیل است و شهرداری به عنوان دستگاه مسؤول در اجرای پروژه‌های شهری باید نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشد.

کد خبر 6086498

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد