Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه اسلامی مهندسین در پی تشکیل مجلس یازدهم بیانیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد که شایسته است نمایندگان با پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و با در نظر گرفتن منافع کلان ملی، با همکاری سایر قوا برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب تلاش کنند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی مهندسین در پی تشکیل مجلس یازدهم بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن این بیانیه بدین شرح است:

به فضل خدای متعال و در سایه سار عنایات حضرت ولی عصر (ارواحناله الفداء) در ایامی که متبرک به نسیم عید فطر و عطر دل‌انگیز ایثار و حماسه در آزادسازی خرمشهر عزیز و یاد شهدای گرانقدر بود، مجلس یازدهم کار خود را آغاز کرد. مجلسی که اولین گام خود را در راستای تحقق گام دوم انقلاب محکم برداشت و با نمایش جلوۀ زیبایی از همدلی و گذشت، با تشکیل فراکسیون اکثریت، برای ترکیب هیئت رئیسه رای‌گیری نمودند و به حمدا... دوستانی که رأی کافی را در فراکسیون کسب نکردند، به‌منظور همدلی و حفظ یکپارچگی مجلس، در صحن نیز کاندیدا نشدند که جای تقدیر فراوان دارد.

حال که سکان مدیریت مجلس با رای نمایندگان ملت، بر عهدۀ یکی از مدیران با سابقه، خدوم و پرتلاش کشور قرار گرفته است، ضمن تبریک به جناب آقای دکتر قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و نواب رئیس محترم جناب آقایان امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و علی نیکزاد و سایر دبیران و ناظران محترم، از خداوند مسئلت داریم که نمایندگان مجلس یازدهم را برای تشکیل مجلسی در تراز انقلاب اسلامی و پرتلاش و خدمتگذار در رفع مشکلات ملت علی‌الخصوص در تعمیم عدالت و تلاش در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی یاری فرماید. شاًن تقنینی و شاًن نظارتی مجلس، دو بازوی قدرتمند برای نمایندگان محترم می‌باشد که شایسته است با پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و با درنظر گرفتن منافع کلان ملی، با همکاری سایر قوا برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب تلاش نمایند.

در پایان از زحمات ارزشمند جناب آقای دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سه دورۀ گذشته و هیئت رئیسه محترم دورۀ دهم تقدیر نموده و توفیقات برادران و خواهران گرامی را از خداوند منان مسئلت داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیانیه جامعه اسلامی مهندسین تشکیل مجلس یازدهم گام دوم انقلاب مجلس یازدهم تشکیل مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود