Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت محصولات جالیزی شمال سیستان و بلوچستان در سالجاری ۷۰۰۰ هکتار شامل ۳۵۰۰هکتار خربزه و ۳۵۰۰هکتار هندوانه بوده که به نسبت سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

امان الله طوقی اظهار داشت: اکثر کشاورزان سیستانی در سالجاری با توجه به آورد رودخانه هیرمند وآب گیری مزارع از طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان در ماه‌ های اسفند وفروردین هندوانه، خربزه محلی و اصلاح شده کشت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: با ورود آب به منطقه سیستان و رونق کشت محصولات جالیزی، برای حدود ۳۰۰۰ نفرفرصت شغلی ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیش بینی شده تا پایان فصل برداشت ۱۵۶هزار تن محصولات جالیزی به ارزش بیش از ۱۵۶۰میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی تصریح کرد: محصولات جالیزی جزو جدا نشدنی کشاورزی مردم شمال سیستان و بلوچستان است و با توجه به شرایط مطلوب اقلیمی این منطقه از محصولات پر بازده، ارگانیک و لذت بخش این استان به حساب می آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان محصولات جاليزي استانی اقتصادی سیستان و بلوچستان محصولات جالیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود