Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست کمپین «لبخندسازان» همدان با باین اینکه درصدد برگزاری جشن لبخند برای خانواده هنرمندان تئاتر همدان و جشنواره تئاتر خیابانی با عنوان شهید گمنام (ابراهیم هادی) هستیم گفت: به محض تامین منابع مالی و مساعد شدن شرایط به خاطر کرونا نسبت به برگزاری این برنامه‌ها اقدام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ بعد از وقوع زلزله سرپل ذهاب بود که به همتی جمعی از هنرمندان همدان، کمپینی با عنوان «لبخندسازان» در همدان با هدف ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان کم‌بضاعت و حمایت از خانواده‌های آنان شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپینی که محور اصلی فعالیت‌های خود را بر فرهنگسازی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در همدان بنا نهاده است. گفت‌وگوی فارس با «هادی لایقی» سرپرست کمپین «لبخندسازان» در ادامه می‌خوانید.

فارس: کمپین شما از چه زمانی و با چه هدفی شروع به کار کرد؟

از حدود سه سال قبل و همزمان با زلزله شهرستان سرپل ذهاب کمپین خیریه فرهنگی هنری «لبخندسازان» با دو نفر شروع به فعالیت کرد و تا به امروز ۲۳ نفر اعضای اصلی و ۳۰ نفر هم عضو یاری‌رسان داریم و هدف ما تنها جاری ساختن یک لبخند روی لب یک کودک یا یک خانواده بوده است که بحمدالله تا حدودی هم موفق بوده‌ایم.

فارس: در چه حوزه‌هایی فعالیت دارید؟

فعالیت‌های فرهنگی و هنری ما بیشتر در راستای ایجاد نشاط بیشتر کودکان و نوجوانان و در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و مناطق محروم همدان بوده است ضمن اینکه در ماه رمضان دو سال گذشته سفره افطاری برای بیش از ۳۰۰ کودک و نوجوان بی‌سرپرست پهن و برگزاری چند جشن شادی به مناسبت شب یلدا و عید نوروز را برای این عزیزان در دستور کار داشتیم.

فارس: چه برنامه‌ها و فعالیت‌های دیگری داشتید؟

برگزاری جشن نوروز به مدت ۱۵ روز در مجتمع عین‌القضات همدانی برای خانواده‌ها در دو سال گذشته، ارائه کمک‌های معیشتی در حد توان مجموعه به برخی از خانواده‌های نیازمند و یا پیگیری مشکلات اداری برخی از خانواده‌هایی که یا سرپرست ندارند و یا اینکه در پیچ و خم ادارات راهی پیش نمی‌برند و بازدید از نمایشگاه‌های هنری و اجرای تئاتر به صورت گروهی و حمایتی از گروهای فرهنگی و هنری از دیگر اقدامات ما در طی این سه سال بوده است.

البته باید تقدیر از یک پاکبان نمونه در سال ۱۳۹۶، تقدیر از یک پلیس راهنمایی و رانندگی در سال ۱۳۹۶، تامین ۶۰ بسته حمایتی مواد غذایی زنان سرپرست خانوار در سال ۱۳۹۷و اجرای نمایش در منطقه ثلاث باباجانی، اهدای بیش از ۷۰۰ دست لباس به سیل‌زدگان لرستان، برگزاری جشن برای مادران کودکان اوتیسم، برگزاری دو دوره کلاس نمایش درمانی در مرکز اوتیسم روزنه، سرکشی به کودکان دو خوابگاه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و یا اهدای لوح سپاس به پاس زحمات کادر درمان بیمارستان سینا و فرشچیان در شرایط شیوع کرونا و پاکبان‌های منطقه 3 شهرداری همدان را هم به این موارد اضافه کنم.

فارس: منابع مالی و تامین هزینه‌های فعالیت‌های کمپین از کجاست؟

این هزینه‌ها معمولاً توسط اعضای اصلی کمپین و ۱۰ درصد از فروش بلیط اجراهای عموم نمایش‌هایی که به کارگردانی خودم بوده و یا کمک نقدی و غیر نقدی برخی از دوستان نزدیک تامین می شود که جا دارد از تک تک عزیزانی که در تامین هزینه‌ها ما را یاری کردند صمیمانه تشکر کنم.

فارس: حمایت نهادهای دولتی را هم داشته‌اید؟

چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ فکری فقط حامی ما تا امروز اقشار مختلف جامعه بوده اند و نه تنها از هیچ نهاد دولتی و خصوصی تاکنون حتی یک «خسته نباشید» کلامی نداشته‌ایم بلکه گاهی اوقات نیز با کارشکنی و جناح‌بازی جلوی فعالیت‌های کمپین را گرفته‌اند.

فارس: استقبال مردم از فعالیت های کمپین شما چطور بوده است؟

با توجه به مردمی بودن این کمپین، خوشبختانه عموم جامعه با اهداف و برنامه‌های مجموعه آشنایی داشته و همواره حامی و یاور ما در اجرای امور هستند به طوری که در ماه‌های گذشته جشنواره مجازی «لبخند سبز بابا» توسط کمپین لبخندسازان برگزار شد که خوشبختانه با استقبال مناسبی هم روبرو بود.  

فارس:  لطفا در مورد این جشنواره بیشتر توضیح دهید؟

برگزاری این جشنواره همزمان شد با اوایل شیوع ویروس کرونا در کشور و به نوعی اولین مسابقه مجازی بود که با عنوان «خاطرات لبخند سبز بابا»  برای کودکان و نوجوانان از سوی کمپین فرهنگی و هنری «لبخندسازان همدان» با دبیری «هادی لایقی راد» و به مناسبت ولادت باسعادت حضرت علی(ع) و همچنین روز پدر برگزار شد.

علاقمندان به مدت یک هفته فرصت داشتند تا آثار خود در قالب "خاطره کودکان و نوجوانان از پدرهای خود" را به صورت فایل‌های تصویری ارسال کنند که از بین آثار ارسالی ۸۷ شرکت‌کننده در نهایت ۹ اثر به بخش پایانی راه یافتند که از بین آنها هم ۳ اثر نهایی از «حلما ترک تکمه داشی، مهدیار حاجیلو و سیده عسل موسوی» بنابر نظر هیات داوران (متشکل از نسا بخشی، حمید کاظمی و اکبر مرادی کامیاب) و بر اساس معیارهایی چون بیان، اجرا، قصه جذاب و طنز معرفی شدند که با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا از آنان تقدیر شد.

فارس: چه برنامه هایی در سال جاری دارید؟

کمپین ما از ابتدای کار خود تاکنون به دنبال رتبه‌بندی نبوده و خدا را شکر تنها در اندیشه حل مسائل و گره‌گشایی از مشکلات خانواده‌های زیر پوشش خود قدم برمی‌دارد با این حال درصدد برگزاری جشن لبخند برای خانواده هنرمندان تئاتر همدان و جشنواره تئاتر خیابانی با عنوان شهید گمنام (ابراهیم هادی) بعد از تامین منابع مالی در همدان هستیم.

فارس: مهمترین دغدغه و مشکلات شما در این کمپین کدامند؟

متاسفانه مشکلات که زیاد است اما شاید مهمترین دغدغه ما نداشتن فضا و مکان مناسب برای استقرار مجموعه و انجام بهتر فعالیت‌های خود است لذا از عزیزان خیری که می توانند چنین فضا و ساختمانی برای فعالیت های فرهنگی هنری و همچین درآمدزایی کمپین از طریق برپایی کارگاه ساخت عروسک‌های نمایشی و ساخت طراحی کتیبه های سفالی در اختیار ما قرار دهند، تقاضای  یاری داریم.

انتهای پیام/ 89041

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان کودکان کمپین کمک به نیازمندان جامعه هنری کودکان و نوجوانان فرهنگی و هنری برگزاری جشن خانواده ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رییس اداره ورزش و جوانان سلماس گفت:این مسابقات  با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی و فراهم کردن موقعیتی برای غنی‌سازی اوقات فراغت و در کنار هم بودن خانواده‌ها برگزار می‌ شود.

اسماعیل پور گفت:  مقرر است مسابقات اسب‌دوانی و جشنواره شوی اسب شمالغرب کشور در آینده نزدیک در شهرستان سلماس برگزار شود.

او  افزود:  تمامی سوارکاران می‌توانند در این مسابقه و جشنواره شرکت و علاقمندان و خانواده‌ها نیز از آن دیدن کنند.

دیگر خبرها

  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی