Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@16:40:27 GMT

تمدید تحریم‌ها علیه سوریه توسط اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۳۹۱۵

تمدید تحریم‌ها علیه سوریه توسط اتحادیه اروپا

به گزارش افکارنیوز،

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه تحریم‌ها علیه دولت سوریه را به مدت یک سال دیگر تمدید کردند. 

اخبار بین الملل- اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۱ و بعد از آغاز ناآرامی‌های سوریه، در راستای تلاش‌ها برای اعمال فشار بر دولت این کشور این تحریم‌ها را اعمال کرد.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد: «تحریم‌های اتحادیه اروپا مقصران این رنج، یعنی اعضای رژیم سوریه، حامیان آنها و تاجرانی که آن را تأمین مالی می‌کنند و از اقتصاد جنگی این کشور منتفع می‌شوند را هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اتحادیه اروپا سال ۲۰۱۱ با متهم کردن افراد نزدیک به دولت سوریه به دست داشتن در ناآرامی‌های این کشور دارایی‌های آنها را مصادره و سفر آنها به کشورهای عضو این اتحادیه را ممنوع اعلام کرد. 

این اتحادیه همچنین دارایی‌های بانک مرکزی سوریه در خاک کشورهای اروپایی را نیز توقیف و واردات نفت از این کشور را منع کرد.  

بند دیگر این تحریم‌ها دولت‌ها و شرکت‌ها را از صدور هر گونه تجهیزات و فناوری‌هایی که بنا به ادعای بروکسل قابل استفاده در «سرکوب داخلی» هستند منع کرده است.

در حال حاضر ۲۷۳ فرد و ۷۰ نهاد مرتبط با دولت سوریه بنا به بهانه‌هایی از این دست در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند. 

با تصمیم امروز تحریم‌ها علیه سوریه تا ۱ ژوئن ۲۰۲۱ پابرجا خواهند بود. 

بورل در بخش دیگری از این بیانیه مدعی شده اتحادیه اروپا مصمم به حمایت از مردم سوریه است و از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای حل و فصل سیاسی بحران سیاسی این کشور استفاده خواهد کرد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی‌های خون‌بار بوده است. شواهد گوناگون نشان می‌دهد آمریکا و متحدان این کشور از شبه‌نظامیان در حال جنگ با دولت مرکزی سوریه حمایت‌های تسلیحاتی کرده‌اند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه اتحادیه اروپا سوریه تمدید بروکسل اتحادیه اروپا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی از ایران دفاع کردنند و اظهار داشتند: این مکان لکه‌ای ننگ بر انسانیت است! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا گفت: در تحریم‌ها علیه سوریه و ایران دست داشته‌اید، تحریم‌هایی که سالانه ده‌ها هزار نفر را می‌کشد، در حالی که کت و شلوار پوشیده‌اید با رای‌های خود مردم را محکوم به مرگ می‌کنید، برای توجیه اعمال خود آشکارا دروغ می‌گویید؛ کارهای شرورانه‌ای که برای شما ساده است.

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا نیز اظهار کرد: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه