Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی شک ماشین ظرفشویی تمام ظروف شما را بدون کوچک ترین لکی می شوید ولی این وسیله می تواند عامل بروز بلایی در سلامتی شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ مطمئنا به نظر اکثر خانم ها ماشین ظرفشویی تمام ظروف را بدون کوچکترین اثری از چربی و .. پاک می کند و ظروف بعد از شسته شدن با این دستگاه هیچ میکروبی نخواهند داشت در حالیکه این درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میکروب ها، باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها می توانند همه جا باشند که البته این "همه جا" شامل بدن انسان هم می شود بنابراین غافلگیرکننده نیست اگر متوجه شویم که وسایل آشپزخانه ای هم یکی از میزبان های آنها هستند.

  تولید باکتری داخل ماشین ظرفشویی 

به گزارش دیلی میل کارشناسان هشدار دادند که داخل ماشین ظرفشویی مرتبا نوسان اتفاق می افتد؛ رطوبت به خشکی، دمای بالا به دمای خنک، کم و زیاد شدن اسیدیته ، از طرفی وجود مقداری از باقیمانده غذا در این دستگاه بستر مناسبی برای رشد برخی از باکتری ها خواهد بود.

محققان دانشگاه "لیوبلیجیانا" در اسلونی اعلام کردند که براساس تحقیقات اخیر آنها ماشین ظرفشویی محل مناسبی برای رشد سودوموناس، اسچریچیا و آسینه تو باکتر است همه این باکتری های دارای پاتوژن هایی هستند که به طور عادی بی خطر محسوب می شوند اما سبب بروز عفونت برای افراد با سیستم های ایمنی در معرض خطر شوند. نتایج نشان می دهد که بسیاری از ماشین های ظرفشویی حاوی باکتری هایی از جمله Escherichia است که شامل گونه هایی مانند E.coli است که باعث مسمومیت غذا در انسان می شود.محققان توصیه می کنند مردم قبل و پس از هر استفاده حتما ماشین ظرفشویی را تمیز کنند. نتایج این یافته ها در مجله Applied and Environmental Microbiology منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خطرناک باکتری ماشین ظرفشویی ماشین ظرفشویی باکتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پسر رونالدو با این ماشین همه را غافلگیر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبر آنلاین

tags # کریستیانو رونالدو سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تغییرات به سود استقلال خواهد شد/ ذوب‌آهن حریف خطرناکی است
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود
  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • (ویدئو) پسر رونالدو با این ماشین همه را غافلگیر کرد
  • باکتری‌ها برای ما رشته سیم رسانا می‌سازند