Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین دهقانی مسئول ستاد هماهنگی مناطق سیل زده  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی مقرر شده بود که از ابتدای سال ۹۸ تا پایان امسال اقدامات لازم برای ساخت واحد‌های مسکونی سیل زده در استان خوزستان صورت گیرد، گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت این واحد‌ها به ۸۵ تا ۹۰ درصد رسیده و سرعت ساخت واحد‌های مسکونی در این مناطق بسیار خوب بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت کارگاه‌های عمرانی و بازسازی و ساخت و ساز‌ها در این مناطق به صورت موقت متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بعد از تعطیلات عید نوروز و به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار بازسازی را آغاز کنیم و خوشبختانه در طول این مدت هم روند بازسازی با سرعت خوبی انجام شد به طوری که پیشرفت فیزیکی آن به ۹۲ درصد رسید.

مسئول ستاد هماهنگی مناطق سیل زده بنیاد مسکن تاکید کرد: اما متاسفانه در دو هفته گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز متاسفانه کار بازسازی مجدد متوقف شد.

دهقانی توضیح داد: به دلیل آنکه در انجام فعالیت‌های کارگاهی و ساختمانی رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی بسیار دشوار است و از سوی دیگر در طی چند وقت اخیر با اعلام وضعیت قرمز کار بازسازی را متوقف کرده ایم تا برای کارگران ساختمانی در این مناطق مشکلی ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:پیشرفت ۸۴ درصدی بازسازی مناطق سیل زده لرستان

او با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از واحد‌های مسکونی به دلیل سیل سال گذشته در استان خوزستان دچار آسیب شدند، افزود: ۵ هزار ۲۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت‌های ۱۰۰ درصدی و احداثی شدند و البته ساخت واحد‌های تعمیراتی در طول ماه‌های گذشته به صورت کامل تمام شده و تنها بخش کوچکی از واحد‌های احداثی باقی مانده است.

مسئول ستاد هماهنگی مناطق سیل زده بنیاد مسکن  تاکید کرد: حدود ۴ هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی در مرحله سقف زنی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد مسکونی هم در مرحله دیوار چینی قرار دارد و در مجموع ۷ تا ۸ درصد از پیشرفت فیزیکی کار باقی مانده که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت موقت متوقف شده است.

دهقانی بیان کرد: با عادی شدن شرایط می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی واحد‌های باقی مانده را هم به اتمام برسانیم.

مسئول ستاد هماهنگی مناطق سیل زده بنیاد مسکن  اظهار کرد: تسهیلات به صورت کامل برای بازسازی واحد‌های مناطق سیل زده پرداخت شده و حدود ۵ هزار و ۲۰۰ واحد قراردادهایشان منعقد شده و بخش عمده‌ای از آن‌ها در حال پرداخت قسط اول خود هستند.

او تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته خوشبختانه در استان خوزستان هیچ خانواده سیل زده‌ای در در چادر و یا کانکس ساکن نیستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا مسکن اخبار اقتصادی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است