Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@15:36:21 GMT

قم صاحب خواهرخوانده‌های جدید می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۳۷۵

قم صاحب خواهرخوانده‌های جدید می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: شهر قم به عنوان جهان‌شهر شیعی جایگاه ویژه‌ای در بین دیگر کلانشهرهای مذهبی کشور دارد و از دیرباز در مرکز ارتباطات بین‌المللی قرار داشته است.

مهدی کلانترزاده افزود: شهرداری قم به عنوان خادم زائران بین المللی آستان کریمه اهل بیت (س) از گذشته تمهیداتی را برای ارتباط موثر با دیگر شهرداری‌های شهرهای زیارتی و شهرهای مطرح جهان اندیشیده بود و با تدبیر شهردار قم، اداره بین الملل این اداره کل به عنوان نقطه تماس بین‌المللی شهرداری تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از جمله ظرفیت‌های مهم در ارتباطات بین المللی بین شهری، خواهرخواندگی است که شهرداری قم از گذشته تلاش‌هایی را در این زمینه انجام داده و اکنون با فعال‌تر شدن اداره بین الملل، تنظیم روابط با خواهرخوانده‌های فعلی و تصویب و ایجاد خواهرخوانده‌های جدید در اولویت این اداره قرار گرفته است.

صدور فرهنگ اسلامی و انقلابی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم مزایای خواهرخواندگی را در ارتباط موثر و سریع با شهرداران و دریافت و اعطای کمک‌های معنوی و مادی دانست و تاکید کرد: در رابطه خواهرخواندگی، برخی شهرها به سبب محتوای اثرگذار فرهنگی تولید شده در آن شهر، نقش محوری ایفا می‌کنند و قم نیز به همین دلیل، ظرفیت بالایی برای صدور فرهنگ اسلامی و انقلابی دارد که این نکته در تدویل پروتکل خواهرخواندگی شهرداری قم مورد تاکید قرار دارد.

این مسئول عنوان کرد: پس از ویروس کرونا باید به دنبال افزایش ارتباطات و به تبع آن ورود بیشتر زائر و توریست بین المللی به قم برای جبران کاهش درآمدهای شهر در ماه‌های پیش‌رو باشیم و افزایش ارتباطات بین‌المللی یکی از راهکارهای این امر است.

وی پروتکل خواهرخواندگی را ضامن ارتباطات بادوام و موثر بین شهرداری‌ها دانست و گفت: در پروتکل خواهرخواندگی، نحوه انتخاب شهرها برای عقد خواهرخواندگی، سطح ارتباطات و نقاط مرتبط بین دو شهرداری و شهر تعریف می‌شوند و سپس روند اجرا آغاز می‌شود.

کلانترزاده افزود: در مسیر تدوین این پروتکل از تجارب دیگر کلان‌شهرهای ایران و سازمان‌های بین‌المللی استفاده شده و از کارشناسان امور بین‌الملل در قم و حوزه علمیه نیز کسب نظر و تجربه خواهیم کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال براساس این پروتکل تدوین شده، تعدادی خواهرخواندگی جدید بین قم و شهرهای مهم دنیا برقرار شود.

کد خبر 515939 برچسب‌ها استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قم امور بین الملل بین المللی شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت کشور کنیا امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای شمار قربانیان فاجعه سیل در این کشور را ۲۲۸ نفر اعلام کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت کشور کنیا در این خصوص آمده است: کنیا شاهد بارش بدترین باران‌های سیل آسا و اثرات طوفان بوده است.

تاکنون بیش از ۲۱۲ هزار نفر در کنیا به دلیل وقوع سیل آواره شده اند و حداقل ۱۶۴ نفر نیز مجروح شده اند.

مقامات کنیا و نهاد‌های بشردوستانه از مردم این کشور خواسته‌اند تا از حضور در مناطق سیل‌زده و صعود به ارتفاعات و رانندگی در هنگام بارندگی سنگین خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مهلت برگشت زدن چک
  • کمالشهر صاحب بیمارستان جدید می‌شود
  • شاهکار نوشاد عالمیان در عربستان
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • فال انبیا فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • فال انبیا فردا یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳