Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@08:40:26 GMT

هشدار شرکت آب و فاضلاب ایلام به شهروندان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۳۷۹

هشدار شرکت آب و فاضلاب ایلام به شهروندان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به افزایش سرانه مصرف آب پس از شیوع کرونا، هشدار داد: از کلیه مشترکان شرکت آب و فاضلاب در سطح شهرها و روستاهای استان استدعا داریم با همکاری بیش از پیش نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام کنند تا به دلیل افزایش بیش از حد مصرف دچار قطعی آب و جیره بندی و یا کاهش فشار شبکه در طول شبانه روز نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش جماران، نورالله تیموری  با بیان اینکه بیماری کرونا باعث افزایش سرانه مصرف آب تا بیش از حد مجاز شده است، گفت: این روند از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و به حدی رسید که مصرف آب در استان ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: استاندارد کشوری مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۵۰ لیتر می باشد که در حال حاضر این عدد در ایلام بیش از ۳۰۰ لیتر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: با شروع فصل گرما و استفاده از کولرهای آبی باعث شده که مصرف روزانه آب به صورت مضاعفی افزایش پیدا کند.

تیموری اضافه کرد: با توجه به اینکه زیرساخت های آبرسانی اعم از ظرفیت انتقال آب و مخازن ذخیره و توزیع آب جوابگوی این میزان مصرف به هیچ عنوان نمی باشد از کلیه مشترکان شرکت آب و فاضلاب در سطح شهرها و روستاهای استان استدعا داریم با همکاری بیش از پیش نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام کنند تا به دلیل افزایش بیش از حد مصرف دچار قطعی آب و جیره بندی و یا کاهش فشار شبکه در طول شبانه روز نشویم.  

وی گفت: با توجه به افزایش مصرف بی رویه آب و پایین رفتن سطح مخازن، لذا مصرف آب شرب استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و چنانچه مصرف شهروندان به همین روال ادامه یابد ناچار به جیره‌بندی آب خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام تاکید کرد: همه ما باید در مصرف آب شرب صرفه جویی کنیم، نمونه بارز این صرفه جویی، بسته بودن شیر آب در زمان ۲۰ ثانیه شستشوی دست ها می تواند از هدر رفتن حداقل ۶ لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.

تیموری از شهروندان خواست تا با مدیریت مصرف، سرانه مصرف آب را کاهش دهند تا تابستان کم مشکلی را به لحاظ تامین آب داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام افزود: سامانه ۱۲۲ حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان به صورت شبانه روز در خدمت شهروندان است تا حوادث شبکه های آب یا فاضلاب را  جهت رسیدگی و رفع مشکل، گزارش نمایند.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند و بیش از ۵۳ درصد تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا جیره بندی آب کرونا آبفای ایلام کرونا ایلام سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیرعامل شرکت آب شرکت آب و فاضلاب شبانه روز مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب یکی از مشکلات اصلی در زمان بارندگی می‌باشد، در خصوص علت اصلی بروز اینگونه حوادث در شبکه فاضلاب گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب شهری صرفاً برای جمع آوری فاضلاب خانگی طراحی و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه گفت: عدم گنجایش مناسب جداول برای هدایت آب‌های سطحی و اتصال غیر مجاز جداول به شبکه‌های جمع آوری فاضلاب باعث آبگرفتگی معابر و ورود روانابهای سطحی حاوی مواد جامد به داخل شبکه جمع آوری فاضلاب می‌شود، و با ورود به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب در برخی منازل و خیابان‌ها می‌شود که می‌طلبد شهرداری ایلام با بررسی و طراحی سازه‌های انتقال آب این مناطق که در بارندگی‌های شدید مشکلات عدیده‌ای برای همشهریان عزیز به وجود می‌آورد جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: در بارندگی اخیر حدود ۳۲ مورد رفع انسداد در شبکه شهرهای استان انجام گرفته و اکیپ‌های اجرایی نیز در این زمینه آماده به کار هستند تا در صورت بروز حادثه نسبت به انجام عملیات اجرایی اقدام کنند.

کد خبر 6098042

دیگر خبرها

  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • رنجش شهروندان زابلی از پس زدگی آب فاضلاب در معابر + تصاویر
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • سد مخزنی دویرج سرریز شد
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • خط آب روستای «دشت‌اکبر» متصل شد