Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@13:01:51 GMT

آغاز مبارزه شیمیایی بر ملخ ها در کاشمر

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۵۸۵

آغاز مبارزه شیمیایی بر ملخ ها در کاشمر

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: بیش از ۱۰ هزار هکتار کانون‌های ملخ شهرستان از بهمن ماه پارسال، تا کنون پایش و بررسی شده است.
او افزود: در حال حاضر ملخ‌های خسارت‌زا شامل ملخ مراکشی، ایتالیایی، ملخ‌های شاخک بلند و تعدادی از دیگر گونه‌های بومی شهرستان هستند که در سال جاری در روستا‌های قوچ پلنگ، فرشه، نای، جردوی و حاجی رجب با توجه به خشک شدن مراتع به بندسار‌ها و زمین‌های کشاورزی و مزارع سبزی، جالیز، چغندر و یونجه هجوم آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: طعمه پاشی و محلول پاشی علیه این آفات با همکاری کشاورزان منطقه در حال انجام است. بیشتر بخوانید:  نمونه برداری از کانون ملخ های صحرایی در کاشمر
 محمدی بیان کرد: در بسیاری از نقاط به دلیل وجود زنبورستان‌ها امکان محلول پاشی علیه ملخ‌ها وجود ندارد و جهت کنترل آن‌ها از طعمه پاشی استفاده می‌شود که با کشاورزان هماهنگی لازم به عمل آمده و طعمه مسموم در اختیارشان قرار می‌گیرد، تا محصولاتشان از حمله ملخ‌ها در امان باشد.
او تصریح کرد: ملخ‌های پروازی که شب‌ها به طرف نور جلب می‌شوند و در اطراف چراغ برق‌ها پرواز می‌کنند گونه‌ای ملخ از جنس Sphingonotus می‌باشند که تغذیه این ملخ‌ها در مراتع کامل شده و خطری برای مزارع و باغات ایجاد نمی‌کنند.
انتهای پیام// م. د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کاشمر خسارت ملخ خسارات کشاورزی مبارزه شیمیایی ملخ ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی  را گراش در سیل و طوفان اخیر، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان  برآورد‌ کرده اند.
حسن مرادی افزود: خوابیدگی مزارع گندم، آب گرفتگی مزارع صیفی‌جات، تخریب جاده‌های بین مزارع، خسارت به گرده افشانی نخلستان‌ها و افتادن نخل‌ها از آسیب‌های وارده به کشاورزان گراشی است.
وی بیان کرد: امسال بیشتر مزارع گندم شهرستان گراش به صورت کشت قراردادی بوده است و مزارع بیمه شده‌اند و هزینه‌ی بیمه موقع برداشت محصول از کشاورزان گرفته می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی گراش از کشاورزان خواست برای جمع بندی میزان خسارات وارد شده به شهرستان، با کارشناس‌های جهاد کشاورزی همکاری و محصولاتی که شامل بیمه است را به دفاتر صندوق بیمه اعلام کنند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی