Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه که توسط سپاه و بسیج انجام گرفت ۲۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع و ۲۵ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در مراسم سومین مرحله برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه که هشتم خردادماه در پادگان امام حسین(ع) خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: امروز در سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه که توسط سپاه و بسیج انجام گرفت ۲۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع و ۲۵ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مکتب اسلام با بعثت پیامبر(ص) همراه خود ارزش‌هایی را با خود آورد که رذیلت‌های جاهلیت را به گورستان تاریخ برد. عدالت، صداقت، شجاعت، عبادت، مواسات، انفاق، ایثار، مهربانی، دلسوزی و مکارم اخلاق از جمله فضیلت‌هایی بود که رسول اکرم (ص) همراه خودش آورد و این فضیلت‌ها  را با تلاش و جهاد در همه زمینه‌ها در جامعه اسلامی آن زمان، جامعه‌ای که مرکب بود از  مکه، مدینه و چند شهر دیگر با جمعیت چند ده هزار نفری مستقر کردند.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: در سال چهلم هجری مردم که پشیمان از عملکرد ۲۵ ساله خود بودند پس‌از رحلت پیامبر اکرم(ص) به سراغ حضرت علی(ع) آمدند  که وضعیت دگرگون جامعه را سر و سامان بدهد و از ایشان خواستند حکومت را تحویل بگیرند که حضرت علی(ع) پس‌از پیشنهاد مردم از آن‌ها پیمان گرفت که اگر من حکومت را به دست بگیرم حکومت من جای حکومت شایستگان است که هزینه این بیعت برای ایشان جنگ جمل، صفین و نهروان بود.

شاهرخی تصریح کرد: حکومت امام علی(ع) به مکه و مدینه ختم نشد بلکه مرکز خلافت را از مکه به کوفه آورد که به بقیه قلمرو اسلامی تسلط داشته باشد و ایشان مواسات، انفاق و ایثار را در جامعه ترویج دادند در همین راستا آنچه امروز داریم از علی بن ابیطالب(ع) است.

وی با بیان این‌که حضرت علی(ع) بر قله احسان و نیکوکاری است، اضافه کرد: آن‌چه امروز در چند ماه اخیر از کمک مومنانه شاهد هستیم نتیجه آموزش علوی است و نتیجه  درس جهاد، ایثار، مواسات و انفاق حضرت علی(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  ادامه داد: در استان با وجود این‌که از جهت تورم، نرخ بیکاری و عدم رونق کسب و کار در وضعیت نامطلوبی هستیم ولی مردم براساس آموزش‌های علوی در برگزاری رزمایش کمک مومنانه و لبیک به ندای مقام معظم رهبری به‌صورت پیدا و پنهان افتخار آفرینی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نماینده ولی فقیه در لرستان مقام معظم رهبری رزمایش کمک به نیازمندان کمک مومنانه حضرت علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، محمدسامان بیرانوند، ۱۵ ساله دانش‌آموز هنرستان تربیت‌بدنی بروجرد به انتخاب داوران به عنوان قهرمان فردای ایران دست یافت و دیپلم افتخار خود را با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان و پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما دریافت کرد.

محمدسامان بیرانوند امسال علاوه بر کسب یک نشان طلا و یک نقره در مسابقات تراپ اهداف پروازی آسیا در کویت، موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!