Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک نویسنده گفت: هدف من بیان از نگارش کتاب نشان دادن سیر تکامل روحی و فکری جهادگران عرصه دفاع مقدس است، افرادی که بی هیچ چشمداشتی جان خود ر کف دست گذاشته و به دفاع از میهن پرداختند. تاریخ انتشار: 12:06 - 09 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۱۴۰۲۰

نصرت الله محمود زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «سنگر ساز بی سنگر» گفت: کتاب «سنگر ساز بی سنگر» به زندگی «شهید سید محمد تقی رضوی» فرمانده مهندسی جهاد سازندگی پرداخته است، کتاب با شیوه‌ای متفاوت به رشته نگارش در آمده و از ابعاد جدیدی به زندگی فرماندهان جهادی هشت سال دفاع مقدس پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به رویکردش در نگارش کتاب «سنگر ساز بی سنگر» اشاره و بیان کرد: هدفم از نوشتن کتاب «سنگر ساز بی سنگر» بیان ویژگی‌های فرماندهان بزرگ کشور که نقش‌های کلید در پیش برد اهداف دفاع از میهن بر عهده داشتند بود، به عبارت دیگر هدف از نگارش این کتاب را بر محور یک استراتژی استوار کردم و ابعاد زندگی فرماندهان بزرگ هشت سال دفاع مقدس را از زاویه‌ای متفاوت بیان کردم. این فرماندهان شاگردان مکتب «امام خمینی (ره)» و دارای شخصیت‌های متفاوت با سایر نظامیان بودند و همین روحیه آنان بود که سبب شد مجدانه در عرصه‌های سخت هشت سال دفاع مقدس سیری تکاملی را طی کنند و تاثیری شگرف بر موفقیت‌های ایران در هشت سال دفاع مقدس داشته باشند، از سوی دیگر من خود رزمنده بودم و همراه با این شهدا در بخش‌های مختلف شرکت می‌کردم لذا نوشتن کتاب در مورد این شهدا را یک دین از سوی خود می‌دانستم.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین کتاب منتشر شده اینجا کلیک کنید

محمود زاده چالش اصلی کتاب «سنگر ساز بی سنگر» را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: در «سنگر ساز بی سنگر» تکامل زندگی مردی را به قلم کشیدم که از جهادگران گمنام و تلاش گر بود، او ابتدا در منطقه تربت جام در قالب گروه‌های جهادی به کار‌های عمرانی می‌پرداخت اما با حمله عراق به ایران برای دفاع از کشور عازم جبهه شد و تلاشش را از نقطه صفر در جبهه‌ها آغاز کرد، وی همانند رزمندگان پا به عرصه دفاع از کشور نهاد و در نهایت به فرماندهی قرارگاه مهندسی خاتم رسید.

وی پیرامون شخصیت شهید سید محمد تقی رضوی اظهار کرد: شهید محمد تقی رضوی شخصیت مناسب برای نگارش کتاب من بود، زیرا وی بخاطر تنوع حضور و توانمندی‌هایش در عرصه‌های عمرانی در جبهه‌ها می‌توانست گوشه‌ای از تلاش جهادگران را در هشت سال دفاع مقدس به مخاطب نشان دهد. او فردی توانمند با آرمان‌های بلند بود صفتی که عمدتا در جهادگران دیده می‌شد. جهادگران افرادی بودند که به دنبال نام و نشان نبودند بلکه توامندی‌هایشان را تنها برای خدمت به مردم بکار می‌گرفتند و تا پای جان به دفاع از میهن پرداختند.

محمودزاده پیام کتاب «سنگر ساز بی سنگر» را بیان و ابراز کرد: هدف من بیان سیر تکامل روحی و فکری است که در برخی از جهادگران و فعالان عرصه جبهه‌ها ایجاد شد و آنان را تا مراحل بالاتر تکامل هدایت کرد. جهادگران ایده ها را به محصول تبدیل کردند؛ و دفاعی ساختار‌مند ارائه نمودند. پیامی که عموما در کتاب‌های امروز دیده نمی‌شود، ولی در هشت سال دفاع مقدس به عنوان آرمان‌هایی که به تحقق پیوست حضور داشت.

وی در مورد شیوه نگارش کتاب «سنگر ساز بی سنگر» ابراز کرد: ورود من به شخصیت‌های کتابم به شیوه‌ای متفاوت است، در عین حال مخاطبم را نیز مردم خصوصا جوانان قرار دادم این شیوه از نوشتن من را از تخت نویسی و خشک نویسی دور کرد و به ذائقه مخاطب نزدیک نمود، لذا کتاب هایم را به شیوه داستانی مستند می‌نویسم، هر چند این کار بسیار سخت و بسیار زمان بر است، اما نکته‌ای جذاب و تاثیر گذار است و مخاطب را نیز به خود جذب می‌کند.

وی کتاب «سنگر ساز بی سنگر» را کتابی متفاوت نسبت به سایر کتاب‌های منتشر شده پیرامون دفاع مقدس دانست و ابراز کرد: دو نکته مهم در کتاب «سنگر ساز بی سنگر» نهفته است، ابتدا بیان ارزش و جایگاه جهادگران در هشت سال دفاع مقدس و دوم الگو برداری جامعه امروز از این افراد است. متاسفانه نمایش دادن تصاویر نادرست از همین جهادگران در سال‌های اخیر به عنوان یک آسیب صدمات جبران ناپذیری را به آنان وارد کرده است. جهادگران حقیقی نیازی به دیده شدن نداشتند بلکه تنها برای رضای خدا حرکت کرده و صادقانه تلاش کرده اند، آنان دشواری‌های بسیاری را به جان خریدند و پای اعتقادات و آرمان‌های عملیاتی خود ایستادند.

محمود زاده جذابترین بخش کتاب «سنگر ساز بی سنگر» را مورد بررسی قرار داد و خاطر نشان کرد: لحظه شهادت «شهید سید محمد تقی رضوی» از نگاه من بسیار جذاب بود، هنگامی که شهید رضوی به همراه سرلشگر ایزدی برای سرکشی به قلعه جاسوسان در منطقه غرب رفته بودند مورد اصابت گلوله توب قرار می‌گیرد و به سختی مجروح می‌شود، این شهید در پاسخ به تلاش‌های سرلشگر ایزدی برای نجاتش می‌گوید: من ماندنی نیستم و نیاز نیست برای من هلی کوپتر آماده کنید. من معتقدم این شهدا، افرادی انتخاب شده از سوی پروردگار هستند و ویژگی‌های خاصی دارند و حکمت خداوند شامل حال آنان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر هشت سال دفاع مقدس سنگر ساز بی سنگر نگارش کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه نقد پیش از چاپ کتاب داستانی «سروان شوذب مشکینی» نوشته مهرداد عادلی فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور ابوالفضل درخشنده، محمدقاسمی پور، مرجان حصیرچی، طاهره قادری و نویسنده اثر در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این کتاب شامل خاطرات مرحوم سروان شوذب مشکینی از فرماندهان گروهان لشکر ۲۱ حمزه در دوران دفاع مقدس است.

برنامه مورد اشاره فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۴ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 6098992 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود