Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اردستان گفت: نظر ستاد مقابله با کرونا شهرستان و همچنین اعضای ستاد برگزاری نمازجمعه برای حفظ سلامت مردم و سالم ماندن منطقه این است که تا اطلاع ثانوی همچنان نمازجمعه در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد برگزار نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردستان حجت الاسلام «حسن دهشیری» در جلسه ستاد برگزاری نماز جمعه اردستان، گفت: نظر ستاد مقابله با کرونا شهرستان و همچنین اعضای ستاد برگزاری نمازجمعه برای حفظ سلامت مردم و سالم ماندن منطقه این است که تا اطلاع ثانوی همچنان نمازجمعه در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد برگزار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه اردستان  با بیان اینکه اهمیتی که برای سلامت مردم داریم ناشی از تفکر دینی ما است، افزود: تاکیدی در برگزاری مراسمات مذهبی و نمازجمعه در وضعیت شیوع ویروس کرونا نداریم.

 

وی افزود: به همه مردم توصیه می کنیم مراسمات ختم اموات را در این وضعیت برگزار نکنند چرا که اگر برگزاری مراسمات آنها باعث گسترش بیماری شود باعث آزرده شدن روح اموات می شویم.

 

مسافرت مردم آتش کرونا را بیشتر می کند


 در این جلسه «حسن ذبیحی»گفت: نظر شبکه بهداشت و درمان با توجه به وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا در شهرستان اردستان این است که اگر مراسم نمازجمعه برگزار نشود به نفع مردم است.


مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با تشکر از اعضای ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان اردستان، افزود: با توجه به ترددهایی که در این چند روز اتفاق افتاده و البته بی توجهی مردم به هشدارها وضعیت اردستان از سفید به زرد رسید که خود می تواند هشداری بر افزایش بیماری باشد.


وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی و در هر شهری که جابجایی مسافر انجام شود آتش کرونا بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: تعطیلات اخیر قطعا در افزایش شمار مبتلایان بی تاثیر نبوده و باید در روزهای آینده نتیجه بیشتر آن را گزارش دهیم.

حسن ذبیحی با بیان اینکه مردم به هیچ عنوان نباید مراسماتی که باعث تجمع شهروندان می شود را برنامه ریزی کنند، تصریح کرد: این موضوع را درک می کنیم که برخی از مردم به دلیل داغ از دست دادن عزیزشان آزرده خاطر هستند، ولی برگزاری هرگونه تجمع می تواند آتش کرونا و خسارت ناشی از آن را بیشتر کند.


مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه شدت صدمات ویروس کرونا و تلفات آن نسبت به روزهای ابتدایی بسیار کمتر شده است، گفت: البته با تلاش همکاران ما بیماریابی در سطح شهرستان افزایش داشته است. هر مقدار در مراحل اولیه، بیماری تشخیص داده شود طول درمان کمتری خواهیم داشت./

 

پایان پیام/557

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمازجمعه اردستان مبارزه با کرونا ویروس پیشگیری از کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مدیر شبکه بهداشت و درمان بیماری کرونا ویروس کرونا اصفهان ستاد برگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مصلا‌های نمازجمعه میزبان برگزاری میز‌های خدمت
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران