Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،سید علی آقازاده استاندار مرکزی در بازدید از عملیات بازگشایی محور مسدود شده مرق و مرقکان بخش مرکزی ساوه با اشاره به اینکه ارتباط موقت دو روستا برقرار شده گفت: تا امروز عصر راه موقت روستاییان بازگشایی می‌شود، اما ایمن سازی راه و فراهم شدن راه اصلی چند ماهی طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده افزود: درمدت ۱۰ روز گذشته که مسیراین روستا‌ها به علت رانش زمین مسدود شده دستگاه‌های متولی به خصوص راهداری، سپاه، هلال احمر، کمیته امداد و بهزیستی با مدیریت فرمانداری بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند و مایحتاج مردم این دو روستا را از دریاچه سدالغدیر در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

او با بیان اینکه جنس خاک منطقه و بارش‌های اخیر عوامل رانش زمین بوده اضافه کرد: شایعاتی مبنی برانفجار لوله گاز دلیل ریزش کوه صحت ندارد اضافه کرد: امیدواریم باهماهنگی و برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان تابستان یک راه ایمن در این مسیر دوروستا داشته باشیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه از ساعات اولیه دستورات لازم برای خدمت و کمک به مردم به مسئولان استانی و شهرستانی داده شده است بیان کرد: یک روز بعد از رانش به خاطر ایمنی، گاز روستا‌ها قطع شد.

اول خرداد امسال رانش زمین در مسیر ارتباطی  روستاهای مرق و مرقکان  از توابع بخش مرکزی ساوه راه ارتباطی این ۳ روستا مسدود شد و امکان تردد زمینی برای ساکنین روستا از بین رفت.

در حال حاضر با همت مدیریت بهره برداری از سد الغدیر، شهرداری و سپاه تردد موقت ساکنان این روستا‌ها از مسیر آبی سد الغدیر که در مجاورت این سه روستا با قایق انجام می‌شود.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رانش و نشست زمین سیلاب و آبگرفتگی راه روستایی ساوه روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ۱۵ روستا در بم بازگشایی شد

صادق دادالله پور گفت: بارش دیشب باران که به صورت نقطه ای و تگرگ بود، راه ۱۵ روستا را مسدود کرد و همچنین باعث آبگرفتگی ۱۰ منزل شد. 

او افزود: بارش بیشتر در منطقه تهرود ابارق روستاهای خانه خاتون، شمس آباد، نگور، محود آباد، آنچه، سبزوییه، پابنه، کشیت، امیس و ابارق با بارش بسیار بالا و نقطه ای همراه بود.

معاون عمرانی فرماندار بم بیان داست: با کمک دستگا ه های کمک رسان هلال احمر ، راهداری و بخشداری خوشبختانه راه ۱۵ روستا بازگشایی شد و هم اکنون مشکلی در منطقه وجود ندارد. 

وی تصریح کرد: دستگاه‌های ارزیاب جهادکشاورزی، هلال احمر، فرمانداری و بخشداری در حال ارزیابی برآورد خسارت هستند. 

ددالله پور بیان داشت: بارش باران و تگرگ، باعث طغیان رودخانه های اسپیکان و خواجه عسکر تمیک شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • راه ۱۵ روستا در بم بازگشایی شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه