Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه اجتماعی توئیتر درباره محتوای خشونت‌آمیز پیام رئیس‌جمهور آمریکا علیه معترضان به نژادپرستی در این کشور هشدار صادر کرد. ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، توئیتر بامداد جمعه اعلام کرد یکی از پیام‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که او در آن معترضان به نژادپرستی در «مینیاپولیس» را به کشتار تهدید کرده نقض قوانین این شرکت در امتناع از شکوهمندسازی خشونت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده اقدام این رسانه اجتماعی احتمالاً به تشدید تنش‌ها میان ترامپ و توئیتر که رسانه محبوب و مطلوب او برای ابزار عقاید و نظراتش بوده منجر خواهد شد. 

ترامپ در واکنش به آشوب‌های ناشی از هجوم معترضان به نهادینه‌شدن نژادپرستی در آمریکا به سمت اداره  پلیس شهر «مینیاپولیس» و آتش زدن آن، در صفحه توئیتر خود نوشت: «نمی‌توانم بایستم و تماشا کنم که چنین اتفاقی برای شهر بزرگ مینیاپولیس می‌افتد. [مشکل] فقدان رهبری است».

تظاهرات‌کنندگان خشمگین از کشته شدن «جورج فلوید»، مظنون سیاه‌پوست و غیرمسلحی که توسط یک پلیس سفیدپوست به قتل رسید، شب گذشته برخی اماکن عمومی را در میناپولیس به آتش کشیدند.  

ترامپ با ابراز نارضایتی از عملکرد شهردار مینیاپولیس در مقابله با این اعتراضات، افزود: «یا جاکوب فرِی، شهردار چپ‌گرای افراطی بسیار ضعیف این شهر، خودش را جمع‌وجور می‌کند و شهر را تحت کنترل درمی‌آورد، یا من گارد ملی را اعزام می‌کنم تا این کار را به درستی انجام دهند».

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت دیگری نوشت: «این اراذل و اوباش، به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من اجازه نمی‌دهم این اتفاق رخ دهد».

ترامپ سپس به تهدید آنها روی آورده و گفت: «با تیم والز، فرماندار [مینه‌سوتا] صحبت کرده و به او گفتم ارتش در تمام مسیر با اوست. هر مشکلی باشد ما کنترل را به دست می‌گیریم، اما زمانی که غارتگری شروع شود، شلیک هم شروع می‌شود».

شرکت توئیتر مشاهده توئیت آخر ترامپ توسط کاربران، قبل از رویت یک پیام هشدار درباره محتوای خشونت‌آمیز آن را غیرممکن کرده است. توئیتر در آن پیام هشدار نوشته که این توئیت ناقض قوانین این شرکت است. توئیتر علاوه بر این، مانع از آن شده که کاربران بتوانند پسند خود برای این پیام را ابراز کنند یا به آن پاسخ دهند. 

اما توئیتر این پیام را حذف نکرده و اعلام کرده که در دسترس بودن این پیام در راستای منفعت عمومی است. 

هشدار توییتر نسبت به صحت گفته‌های ترامپ/ ترامپ: توییتر در انتخابات دخالت می‌کند

 

انتهای پیام/ 

R36444/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که چین به آمریکا هشدار می‌دهد که تهمت‌زدن و سرزنش دیگران، بحران اوکراین را حل نخواهد کرد.

وی درباره تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه چین به علت روابط دوستانه با روسیه گفت: ما به طرف آمریکایی هشدار می‌دهیم که بنزین‌ریختن به این آتش (جنگ اوکراین)، بدنام‌کردن و سرزنش دیگران راه‌حل بحران اوکراین نیست.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: تنها راه و گزینه درست برای حل‌وفصل بحران اوکراین، درنظرداشتن نگرانی‌های امنیتی معقول همه طرف‌ها، و ایجاد ساختار متعادل، موثر و پایدار برای امنیت اروپا است.

پیش از این، وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش داد که دولت آمریکا در تلاش است تا تحریم های مالی علیه برخی بانک های چینی ایجاد کند تا پکن را مجبور به قطع روابط تجاری با روسیه کند، زیرا واشنگتن نگران است تجارت روسیه با چین منجر به افزایش تولید نظامی شود و جنگ اوکراین به جنگ فرسایشی تبدیل شود.

کد خبر 6086449

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید