Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تا زمان رسیدن به مرحله کنترل و مهار کامل بیماری کووید19، به وزیر بهداشت دستور داد همچنان کنترل و نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور به‌ویژه در استان‌ها و شهرهایی که شاهد رشد ابتلا به بیماری هستند را در دستور کار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت اسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز جمعه در گفت‌وگو با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: کمیته‌های سلامت و امنیتی اجتماعی ستاد ملی کرونا برای کنترل و مهار ویروس کرونا، تصمیمات لازم جهت طرح در ستاد را اتخاد نمایید.

روحانی پس از دریافت گزارش وزیر بهداشت از وضعیت بیماری در کشور و همچنین اقدامات انجام شده برای کنترل و مهار رشد تعداد مبتلایان در برخی از استان‌ها و شهرهای کشور، تاکید کرد: ستادهای استانی مقابله با کرونا به همکاری استانداران و مسئولان شهری و همچنین مشارکت صداوسیما و رسانه‌ها برای اطلاع رسانی به‌موقع، همچنان مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا مهار کامل ویروس دعوت کنند.

رئیس جمهور در پاسخ به نگرانی وزیر بهداشت درخصوص افزایش رشد تعداد مبتلایان بعد از انجام سفرهای بین‌شهری در تعطیلات عید فطر و نگرانی از این بابت، باتوجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی، تاکید کرد: وزارت بهداشت با همکاری وزارت کشور و صداوسیما برای اطلاع‌رسانی مردم و دادن هشدارهای لازم درخصوص پرهیز از سفرهای غیرضرور که منجر به انتقال ویروس می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند.

روحانی با قدردانی از کادر بیمارستانی و درمانی کشور که از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور تا امروز با اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی خود به درمان بیماران و مقابله با شیوع بیماری پرداخته‌اند، گفت: با افزایش تعداد مبتلایان در برخی استان‌ها و شهرها، شاهد حضور به‌موقع کادر درمان در این مناطق برای کنترل سریع شیوع ویروس بوده‌ایم که موجب قدردانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی همچنان ناگزیر به زندگی و همزیستی همراه با کرونا هستیم، از همه مردم کشور خواست همچنان رعایت کامل و با دقت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند تا احیاناً با اوج‌‌گیری دوباره بیماری بخاطر عدم اصول بهداشتی، ناچار به بازگرداندن برخی محدودیت‌ها نشویم که آثار و تبعات زیان‌باری برای زندگی اجتماعی و اقتصاد به همراه خواهد داشت.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با رئیس جمهور ضمن ارائه گزارشی کاملی از روند مقابله با بیماری در کشور و همچنین اقدامات انجام شده برای مهار رشد تعداد مبتلایان در برخی استان‌ها و شهرها، نسبت به افزایش انتقال ویروس به خاطر انجام سفرهای بین‌شهری از سوی مردم ابراز نگرانی کرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر روند سفرهای غیرضروری مردم در ایام تعطیلات پایان هفته‌ها و همچنین تعطیلات تابستانی، به همین صورت ادامه داشته باشد و پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت نشود بار دیگر با اوج‌گیری ویروس کرونا در کشور مواجه خواهیم بود و ناچار می‌شویم برخی محدودیت‌ها را دوباره اعمال کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روحانی وزیر بهداشت رئیس جمهور آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی تعداد مبتلایان وزیر بهداشت رئیس جمهور استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما

 سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: با شروع فصل گرما، بیماری تب کریمه کنگو شیوع پیدا کرده که لازم است شهروندان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون چهار نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند که یک نفر از آنان فوت کرده است، بنابراین انتظار می رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا چهار درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

در پی اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع، میزان ابتلا در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است. همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت موجب از بین رفتن آن می شود.

تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، به‌سرعت به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، بیماری تب کریمه کنگو (CCHF)، نخستین بار در سال ۱۳۷۸ به‌طور رسمی و قطعی در کشور تایید و شناسایی شد. از جمله روش‌های انتقال ویروس CCHF را می‌توان به گزش انسان توسط کنه آلوده، تماس انسان با ترشحات و خون حیوان آلوده و تماس فردی با بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو اشاره کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز