Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@21:37:42 GMT

کرونا بدترین بحران در تاریخ گردشگری جهانی

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۸۲۷۹

کرونا بدترین بحران در تاریخ گردشگری جهانی

خبرگزاری میزان- طی گزارش آژانس گردشگری جهانی شیوع ویروس کرونا در سال جاری موجب کاهش ۷۰ درصدی تعداد گردشگران در جهان می‌شود. تاریخ انتشار: 14:40 - 09 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۶۲۲

خبرگزاری میزان - فارس به نقل از راشاتودی نوشت: زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل آژانس گردشگری سازمان ملل، طی مصاحبه‌ای گفت: شیوع ویروس کرونا ممکن است به از دست رفتن ۱۱۰ میلیون فرصت شغلی مرتبط با صنعت گردشگری بین‌المللی در سراسر جهان منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با فرض اینکه کشور‌های جهان مرز‌های خود را در ماه آگوست به روی گردشگران خارجی باز کنند، پیش‌بینی می‌شود شاهد سقوط ۷۰ درصدی تعداد گردشگران در جهان باشیم.

در حالی که کشور‌های اروپایی برای استقبال از گردشگران تابستانی در حال کاهش محدودیت‌های اجتماعی هستند و آماده می‌شوند تا مرز‌های خود را باز کنند، در شرایطی که ویروس کرونا هنوز کنترل نشده است دیگر کشور‌ها علاقه‌ای به این کار ندارند.

پولولیکاشویلی می‌گوید: اگر چه ممکن است مدتی طول بکشد که صنعت گردشگری بین‌المللی دوباره به شرایط خود بازگردد، اما ممکن است این روند خیلی زود اتفاق بیفتد.

شیوع ویروس کرونا، به شدت به صنعت گردشگری آسیب زده چرا که تقریبا مسافرت‌های بین المللی را متوقف کرد.

در سایه شیوع این بیماری برخی شرکت‌های هواپیمایی ورشکست شدند و دیگر فعالان این صنعت و حتی شرکت‌های تولید کننده هواپیما مجبور شدند ده‌ها هزار کارمند خود را با هدف کاهش هزینه‌ها و گذر از بحران اخراج کنند.

به گزارش شورای گردشگری و مسافرت جهانی، صنعت گردشگری ۱۰.۳ درصد تولید ناخالص جهانی را ایجاد کرده و ۳۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان، در آن اشتغال دارند.

بیشتر بخوانید: برزیل؛ کانون جدید کرونا در جهان

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا گردشگری صنعت گردشگری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان با اشاره به افزایش بازدید گردشگران از باغ فین گفت: ۵۵ هزار نفر در دو روز پنج‌شنبه و جمعه از مجموعه جهانی باغ فین بازدید کردند.

احمد دانائی‌نیا افزود: خانه تاریخی بروجردی با بیش از ۹ هزار نفر و محوطه باستانی سیلک با بیش از ۳ هزار نفر در رتبه‌های بعدی این آمار قرار دارند.

وی گفت: جاذبه‌های تاریخی منطقه فرهنگی کاشان همه ساله با آغاز فصل بهار و موسم گل و گلاب در شهرستان کاشان در هم می‌آمیزد و به تناوب تا اواخر خردادماه در بیشتر نقاط شهرستان کاشان پذیرای خیل عزیمی از گردشگران می‌شود.
باغ فین کاشان پانزدهم آذر سال ۱۳۱۴ خورشیدی با شماره ۲۳۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت و در زمستان ۱۳۸۹ به همراه چند باغ ایرانی دیگر، به ثبت جهانی رسید.

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است