Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا میراحمدی زاده رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مدیریت کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز به کار این کمیته از روز‌های ابتدایی تشکیل ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، گفت: اعضای این کمیته متشکل از اساتید و دانشجویان رشته اپیدمیولوژی، در طول این ایام کوشیده اند این بیماری را از جانب مختلف بررسی کرده و آمار و شاخص‌های مختلف را به صورت روزانه در ستاد ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه استان فارس دارای ۵ دانشگاه علوم پزشکی شامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دانشگاه مادر، دانشگاه‌های علوم پزشکی فسا و جهرم و دانشکده‌های علوم پزشکی لار و گراش است، ادامه داد: در طول این ایام با اپیدمی کووید ۱۹، تلاش فراوانی برای غربالگری، درمان و مهار این بیماری در این دانشگاه‌ها صورت گرفته و کمیته علمی اپیدمیولوژی نیز با تهیه داده‌های آماری درباره موارد مثبت روزانه، تست‌های روزانه، موارد مثبت بیماری و مرگ و میر مبتلایان و شاخص‌های به دست آمده از این داده ها، به مقایسه موارد با آمار‌های ایران و حتی آمار‌های جهانی پرداخته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اعتماد رئیس دانشگاه به عنوان رئیس ستاد دانشگاهی مدیریت کووید ۱۹ به آمار‌های به دست آمده، به عنوان منبعی برای سیاستگذاری و برنامه ریزی علمی، تصریح کرد: تلاش اعضای کمیته اپیدمیولوژی نیز بر این بوده که داده‌ها با نهایت صحت تهیه شده باشد تا بتوانیم چشم انداز دقیقی به مسوولان ارائه دهیم که قابل استناد باشد و بتواند ما را به تصمیم گیری‌های درستی هدایت کند.

میراحمدی زاده گفت: ارزیابی‌های وزارت بهداشت نیز حاکی از این بوده که داده‌های آماری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از صادقانه‌ترین داده‌ها و اطلاعات بوده و بهترین عملکرد را در میان دانشگاه‌های تیپ یک کشور و کلان شهر‌ها به خود اختصاص داده است.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مدیریت کروناویروس، این موفقیت را مرهون تلاش دسته جمعی همه اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس دانست و اظهار کرد: از جمله شاخص‌های مورد بررسی در این زمینه، انجام تست در میلیون نفر است که آمار‌های فارس عدد ۱۷ هزار و پانصد مورد را نشان می‌دهد، این در حالیست که آمار‌ها کشوری ۱۰ هزار و پانصد مورد است؛ به این معنی که در این شاخص مهم، در فارس، یک و هفت دهم برابر بیش از متوسط کشوری فعالیت داشته ایم.

او با اعلام شاخص ارزیابی دیگری در این زمینه افزود: با وحود اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد که فارس یک بیستم جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، اما در زمینه نمونه گیری، یک دهم نمونه گیری‌های کروناویروس از مجموع کل کشور در فارس انجام می‌شود که این نیز موفقیت حاصل تلاش شبانه روزی همه مجموعه دانشگاه است.

برای دسترسی به نخستین و دومین گزارش کمیته اپیدمیولوژی ستاد مدیریت کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به لینک های https://www.sums.ac.ir/Dorsapax/userfiles/Sub0/2/epidemi1.pdf و https://www.sums.ac.ir/Dorsapax/userfiles/Sub0/2/epidemi2.pdf مراجعه کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کووید 19 علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کمیته اپیدمیولوژی مدیریت کروناویروس آمار ها داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است

 علیرضا ملاشاهی  فرماندار ویژه شهرستان زابل در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و مربیان افتخارآفرین زابل، اظهار کرد: لوح تقدیر و کاپ‌هایی که در دستان شما است نتیجه غیرت و همت مثال زدنی مردمان دانشمند، هنرمند و عزتمند سیستان است که توانستند تمام مشکلات و موانع را پشت سر بگذارند.

وی افزود: در آینده مطمعنا شما باید چرخ توسعه سیستان را در دست بگیرید و آنچه که مرز و حد و حدودی ندارد دانش است، هر آنچه که می‌توانید در این حوزه‌ها خودتان را تقویت کنید.

معاون‌ استاندار سیستان و بلوچستان فرماندار ویژه شهرستان زابل با بیان اینکه، آن چیزی که این استان را در مسیر آبادانی، توسعه و بالندگی قرار می‌دهد همدلی و هم افزایی، یکدلی و یکرنگی است، تاکید کرد: باید دست در دست هم پله‌های افتخار و مسیرهای آینده‌سازی را در این استان طی کنیم و آستانه تحمل را جهت بالا بردن پذیرش انتقادات بالا ببریم تا از اتفاقاتی از نوع تفرقه و دوگانگی اجتناب کنیم و بصیرت داشته باشیم که در این دام‌ دشمن که باعث سرخوردگی استان می‌شود گرفتار نشویم.
وی افزود: امروز اتفاقات خوبی در سیستان به لحاظ بعد تجاری، صنعتی و ایجاد مبادلات تجاری بین چابهار، میلک، افغانستان و کشورهای همسایه رخ داده که می‌تواند این استان را به اوج شکوفایی برساند.
ملاشاهی ادامه داد: خودتان را دست کم نگیرید، سیستان‌وبلوچستان و فرزندان این منطقه دارای استعدادهای خاص و ویژه هستند، آنچه باعث افتخار شما خواهد شد تلاش و کار کردن است باید کار و تلاش کنید چرا که خداوند به سعی و تلاش شما برکت می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی