Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر بیست وسومین دوره گردهمایی پژوهشی نجوم ایران از ارائه ۵۵ مقاله در بیست و سومین گردهمایی پژوهشی نجوم ایران در زنجان در قالب مقاله و پوستر خبر داد.

حسین حقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی از زمان تاسیس یکی از قطب‌های تحقیقاتی نجوم در کشور بوده و فارغ‌التحصیلان زیادی داشته که در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دنیا مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر بیست و سومین دوره گردهمایی پژوهشی نجوم‌ ایران با اشاره به اینکه دانشگاه تحصیلات تکمیلی از همان ابتدا هم سمینارهای سالانه‌ای در سطح ملی داشته است، عنوان کرد: از ۲۳ دوره برگزار شده ۲۱ گردهمایی پژوهشی نجوم‌ ایران، در استان زنجان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری حدود ۲۵۰ نفر برای شرکت در بیست و سومین دوره گردهمایی پژوهشی نجوم ایران ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: حدود ۵۰ نفر از این افراد از خارج از کشور هستند.

حقی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۵ مقاله در بیست و سومین دوره گردهمایی پژوهشی نجوم‌ ایران پذیرفته شده است، گفت: ۲۸ مورد از این مقالات به صورت سخنرانی و بقیه پوستر ارائه شد.

دبیر بیست و سومین دوره گردهمایی پژوهشی نجوم ایران با بیان اینکه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه اساتید و دانشجویان خود و با عنایت به سیاست کلی دانشگاه، همه‌ساله میزبان کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های بین‌المللی و ملی بوده است، افزود: در این میان گروه نجوم دانشکده فیزیک دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان سال‌ها است میزبان گردهمایی پژوهشی نجوم ایران بوده و امسال نیز این روند ارزشمند را حفظ کرده و بر برگزاری بیست وسومین دوره این گردهمایی اهتمام ورزیده است.

وی با اشاره به اینکه این همایش همه‌ساله میزبان اساتید و دانشجویان متعددی از سراسر کشور بوده که آخرین دستاوردهای پژوهشی خود در حوزه‌های مرتبط با نجوم و کیهان شناسی را با سایر پژوهشگران به اشتراک گذاشته و بستر مناسبی برای گفت‌وگو و مباحثه علمی و همچنین آشنایی دانشجویان و اساتید نجوم کشور را فراهم آورده است، تصریح کرد: بدین منظور، از همان روزهای آغازین پاییز ۱۳۹۸ گروه نجوم دانشکده فیزیک با بهره‌گیری از اساتید مطرح کشور و انجمن نجوم ایران در کمیته علمی و نیز همکاری اساتید گروه نجوم دانشکده فیزیک، دانشجویان مرتبط و مسؤولان دانشگاه در کادر اجرایی همایش، برگزاری بیست وسومین همایش ملی نجوم ایران را در دستور کار قرار داد و شیوع ویروس کرونا نیز نتوانست مانعی برای برگزاری این گردهمایی شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: نجوم زنجان تحصیلات تکمیلی ایران دبیر تحصیلات تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اهالی این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مجتبی صارمی ششم اردیبهشت در جلسه کنترل پروژه اپراتور همراه اول که با حضور مدیر مخابرات منظقه لرستان برگزار شد بر تسریع در اجرای پروژه های ابلاغی استان لرستان از طرف وزارت متبوع تاکید کرد.

وی افزود: این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت و پیشرفت پروژه های ابلاغی وزارت ارتباطات در قالب طرح توسعه ارتباطات روستایی برگزار شد.

صارمی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اهالی این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: تامین پوشش ارتباطی مابقی روستاهای واجد شرایط در این خصوص در دست اقدام است.

در ادامه این جلسه نبی الله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان و نمایندگان اپراتور همراه اول برخی مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه های ابلاغی را مطرح کردند که تصمیمات لازم جهت رفع موارد مطرح شده و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد