Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@22:38:43 GMT

چین: با طرفین برای حفظ برجام همکاری می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۱۰۶۲

چین: با طرفین برای حفظ برجام همکاری می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین اقدام آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه این کشور روز جمعه در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: برنامه جامع اقدام مشترک یک توافق چندجانبه‌ بین‌المللی است که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برجام توافقی مهم برای حفظ صلح و ثبات خاورمیانه و نظام عدم اشاعه هسته‌ای محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در خصوص لغو تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران، گفت: سازوکارهای تثبیت شده در این توافق برای ایجاد توازن در تعهدات ایران در خصوص منع اشاعه هسته‌ای و حقوق این کشور برای برخورداری از مصارف صلح‌آمیز هسته‌ای است.

این مقام ارشد چینی اظهار کرد: آمریکا انتخاب کرده که به سیاست فشار حداکثری علیه ایران ادامه دهد. این کشور نه تنها با خروج از برجام قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده بلکه تلاش‌ها برای ممانعت از اجرای توافق توسط سایر طرف‌ها را نیز تشدید کرده است.

وی همچین بیان کرد: تصمیم اخیر این کشور برای لغو معافیت‌های تحریم‌های هسته‌ای، در پیشرفت‌های حاصل‌شده در زمینه منع‌اشاعه هسته‌ای در دنیا و همچنین تلاش‌های جمعی برای حفظ برجام اخلال ایجاد می‌کند.

ژائو لیجیان تصریح کرد: این اقدام نشان‌دهنده الگوی همیشگی این کشور در توسل به اقدامات یک‌جانبه و مبتنی بر هژمونی است. چین قاطعانه با این مسأله مخالف است.

وی در انتها گفت: گفت‌وگوها بر سر راکتور اراک بخش مهمی از برجام و پروژه مشترک طرفین این توافق محسوب می‌شود. چین آماده است با سایر طرف‌ها جهت حفظ این توافق و حراست از حقوق و منافع قانونی خویش همکاری کند.

لینک کوتاه: asriran.com/00347s

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برجام هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته نشریه بیلد اعلام کرد که رالف رانگنیک با بایرن مونیخ به توافق رسیده و می‌خواهد برای فصل آینده روی نیمکت این تیم بنشیند.

رانگنیک در حال حاضر تحت قرارداد فدراسیون فوتبال اتریش است و بایرن در صورت توافق نهایی باید بند فسخ قرارداد او را بپردازد.

نشریه معتبر اس‌ان آکتوئل در همین رابطه تایید کرد که رانگنیک به عنوان سرمربی جدید در آستانه پیوستن به بایرن مونیخ است و جزئیات قرارداد باید مشخص شود.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود که توافق نهایی این هفته صورت بگیرد اما بعید است تا پس از بازی برگشت مقابل رئال مادرید، این خبر اعلام شود.

در همین رابطه فدراسیون فوتبال اتریش حداقل 10 میلیون یورو برای فسخ قرارداد رانگنیک می‌خواهد. قرارداد او تا سال 2026 اعتبار دارد.

این نشریه به نقل از منابع فدراسیون فوتبال اتریش تایید کرد که آن‌ها معتقدند که پرداخت این رقم هیچ مشکلی برای بایرن ایجاد نمی‌کند و آن‌ها آماده پرداخت غرامت هستند. به همین دلیل تیم ملی اتریش جستجو برای سرمربی جدید را آغاز کرده تا پس از یورو گزینه جدیدشان را معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نمی‌شود!
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات