Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@00:52:13 GMT

پنج شنبه های افتتاح

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۱۴۸۲

پنج شنبه های افتتاح

گروه سیاسی/ به رغم تحریم‌های مبتنی بر فشارحداکثری امریکا و با وجود شیوع کرونا که اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار داد و به رغم اینکه دولت سال پایانی فعالیت خود را سپری می‌کند، ماشین اجرایی و عمرانی دولت همچنان به حرکت خود در مسیر توسعه کشور ادامه می‌دهد.

نشان این حرکت، افتتاح طرح‌های خرد و کلان اقتصادی، عمرانی و توسعه‌ای در نقاط مختلف کشور است که هر پنجشنبه اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه از 28 فروردین ماه امسال آغاز شد و جز یک استثنا، یعنی پنجشنبه 25 اردیبهشت ماه که روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت حضور یافت، برنامه ثابت سایر پنجشنبه‌های رئیس جمهوری افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور از طریق ویدئوکنفرانس بوده است.
دلالت‌های اقتصادی و سیاسی این افتتاح‌ها، همان است که روحانی 25 فروردین ماه، در نخستین پنجشنبه از این دست رویدادها عنوان کرد: «مردم ما کاملاً بدانند گرچه امسال، سال سختی است و همان طوری که بارها گفتم با 2 ویروس در حال جنگ هستیم؛ با ویروس تحریم و با ویروس کرونا اما در عین حال همه تلاش‌مان را به کار می‌گیریم که سختی مردم را بکاهیم و مردم ما علی‌رغم اینکه سال سختی است، بتوانند به طور نسبتاً مطلوب زندگی را بگذرانند؛ امسال برای همه دنیا سال سختی است و برای ما سختی مضاعف دارد.»  درحالی که مقام‌های امریکا آشکارا از تلاش خود برای فروپاشی اقتصاد ایران سخن می‌گویند و درحالی که گمان می‌کنند ویروس کرونا می‌تواند به کمک ویروس تحریم بیاید، 25 فروردین ماه چندین طرح بزرگ صنعت آب و برق استان تهران به ارزش 2 هزار و 800 میلیارد تومان به دستور رئیس جمهوری و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد. بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند، فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر، فاز اول تصفیه خانه فاضلاب ملارد و تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت از جمله طرح‌های افتتاح شده در این روز بود. با افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر و شبکه فاضلاب صفادشت 50 هزار نفر، با افتتاح فاز اول تصفیه‌خانه ملارد 235 هزار نفر و با افتتاح فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر نیز 250 هزار نفر جمعیت این مناطق تحت پوشش قرار گرفتند.  یک هفته بعد، پنجشنبه 4 اردیبهشت ماه، نوبت استان فارس بود که طرح‌های صنعتی، زیربنایی، ورزشی، درمانی و فرودگاهی با ارزش بالغ بر 2 هزار و 350 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای بیش از 2 هزار نفربه بهره‌برداری برسد.
11 اردیبهشت ماه نیز طرح‌های آبیاری تحت فشار و زهکشی 22 هزار هکتار اراضی دهلران، سد مخزنی شهدای ایلام (گلال)، طرح جنگلکاری 10 ‌هزار هکتاری و توسعه جنگل در استان ایلام، 11 طرح دام و طیور در شهرستان‌های ایوان، چرداول و دره‌شهر، 4 سیلوی ذخیره گندم در چرداول و دهلران و طرح‌های ریز و درشت دیگری در استان ایلام افتتاح شد. با افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در استان ایلام، برای 12 هزار و 630 نفر به طور مستقیم و یا غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است. پس از ایلام، نوبت به استان کرمان رسید و 18 اردیبهشت ماه در این استان  4 طرح ملی صنعت مس ایران با سرمایه‌گذاری بالغ بر دو هزار و 210 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای بیش از 200 نفر به بهره‌برداری رسید.
اول خرداد، طرح‌های افتتاح شده سه حوزه را شامل می‌شد؛ طرح‌های آبرسانی وزارت نیرو و طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در سیستان و بلوچستان و آغاز طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی. در این روز با دستور رئیس جمهوری،  سه طرح ملی سازه کنترلی بین چاه نیمه ۱ و ۳، احداث خروجی مستقل چاه نیمه شماره ۴ و طرح جامع ساماندهی و لایروبی رودخانه سیستان در حوزه پروژه‌های وزارت نیرو در استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید. به گفته روحانی، «این سه پروژه بسیار برای ما اهمیت دارد بویژه اینکه آب شرب بخش بزرگی از مردم این استان از زاهدان و زابل و زهک و هیرمند و همچنین 930 روستای منطقه را تأمین می‌کند و از این نظر، طرحی مهم و بزرگ برای ما است.»
در حوزه کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز فاز اول طرح انتقال آب با لوله به اراضی دشت سیستان شامل احداث ۱۶ ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۳۹ مترمکعب در ثانیه، تأمین ۵۲ مگاوات برق برای ایستگاه‌های پمپاژ و ۵ هزار ۶۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای ۳۲ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان به بهره‌برداری رسید تا تلاشی برای احیای اراضی این منطقه باشد. همچنان که روحانی خود نیز گفت: «احیای اراضی سیستان  از آرزوهای من در آغاز دولت تدبیر و امید بود و خوشحالم که امروز کار بسیار بزرگی انجام شده و با عملی شدن قول من در سال 93 به مردم، بهره برداری 32 هزار هکتار از طرح 46 هزار هکتاری اراضی استان را شاهد هستیم.» پنجشنبه گذشته هم  4 پروژه‌ زیرساختی حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارزش دو هزار و 280 میلیارد تومان با دستور روحانی به بهره‌برداری رسید.  اما این امر قطعاً به معنای پایان این افتتاح‌ها و تلاش‌ها برای توسعه عمرانی کشور نخواهد بود. زیرا روحانی به تازگی به محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور یا به عبارت دیگر، مأموریت داد تا 30 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های زیرساختی کشور بویژه در حوزه حمل و نقل تا پایان خردادماه تأمین شود.
راه آهن چابهار- زاهدان، راه آهن همدان- سنندج، راه آهن بستان آباد – تبریز، راه آهن رشت – بندرانزلی و راه آهن یزد – اقلید و نیز فازهای بعدی آزادراه تهران – شمال، اتوبان منجیل به رودبار و قطعه‌ای از مسیر جاده هراز از جمله پروژه‌های مورد تأکید روحانی در این دستور بودند. رئیس جمهوری همچنین تأکید کرد: «باید تلاش کنیم تا 800  پروژه مهم ملی و استانی برای افتتاح در هفته دولت آماده و به مردم کشور تقدیم شود.» همه این‌ها به منزله ادامه تلاش و اقدامات دولت برای ایجاد رونق اقتصادی و توسعه عمرانی، به رغم تحریم‌های امریکا و شیوع کرونا است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بهره برداری رسید تصفیه خانه فاضلاب اردیبهشت ماه رئیس جمهوری افتتاح شد پروژه ها هزار نفر فاز اول راه آهن طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی گفت: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهند.

مهرداد بذرپاش امروز جمعه هفتم اردیبهشت در مراسم افتتاح ۸۴۰۴ پروژه‌ به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، افزود: امروز آمار پروژه‌های ملی مسکن که مراحل آن آغاز شده یا به اتمام رسیده و یا در مرحله کار هستند از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرده است.

وی با بیان اینکه رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم، تاکید کرد: اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت‌ ملی مسکن، ماحصل زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امروز هم‌چنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش گفت: عزم دولت جدی بوده و یکی از کار های اصلی و قول دولت و قانون نیز تامین مسکن برای مردم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا
  • طرح چندمنظوره اومااویا با حضور رئیسی در سریلانکا افتتاح شد
  • طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی