Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی لازمه تکمیل پل غیر هم‌سطح لاهیجان را ملی شدن آن دانست و از تعهد رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در خصوص تکمیل این پل تا پایان این دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، سامانه «فارس من» باهدف ارتباط دوسویه مخاطبان خبرگزاری فارس و رسیدگی به مشکلات مطروحه از سوی مردم راه‌اندازی شده است، مخاطبان با ثبت سوژه‌های خود در این سامانه و جمع‌آوری امضاهای بیشتر می‌توانند خبرنگاران فارس را در پیگیری هرچه سریع‌تر مسائل و مشکلات استان همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پل غیر هم‌سطح لاهیجان کی به پایان می‌رسد؟» یکی از سوژه‌هایی بود که مخاطب در سامانه فارس من ثبت کرده است.

مخاطب در این سوژه مطرح کرده (پل غیر هم‌سطح لاهیجان ۲۰ سال از آغاز ساخت آن به‌منظور کاهش بار ترافیکی این شهرستان می‌گذرد ولی هرروز با یک مشکلی مثل پیمانکار مواجه است و پیشرفت بسیار کمی دارد، مردم می‌خواهند بدانند تکلیف این پل و این‌همه هزینه انجام‌شده چه می‌شود؟)

 

تأمین  تمامی اعتبارات پل غیر هم‌سطح لاهیجان

در همین خصوص نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با اشاره به بازدید رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور از روند ساخت پل غیر هم‌سطح این شهر اظهار کرد: پروژه پل غیر هم‌سطح میدان گیل از سال ۹۴ آغاز و در سال ۹۵ ماده پنج خورده و پیمانکار جدید در یک مناقصه تکمیل این پروژه را بر عهده گرفت ولی در سال ۹۸ پیمانکار جدید علیرغم پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی به دلایلی از ادامه ساخت این پل منصرف شد.

رسول فرخی مهم‌ترین مشکل بر سر راه ساخت پل غیر هم‌سطح لاهیجان را وجود معارض زمین‌های اطراف دانست و گفت: در جلسه‌ای که یک ماه پیش با مدیرکل حقوقی ساخت وزارت راه داشتیم ایشان قول مساعد برای صدور مجوز در خصوص رفع مشکل معارض اراضی زمین‌های اطراف را داده و فردا وزیر راه این مجوز را صادر می‌کند.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان و‌ سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از تعهد رئیس سازمان برنامه بودجه کشور در خصوص تکمیل پروژه پل غیر هم‌سطح لاهیجان (گیل) تا پایان دولت خبر داد و افزود: در بازدید امروز مقرر شد با پیگیری شهرداری و معاون عمرانی استاندار زمین‌های اطراف این پل به‌زودی رفع معارض شوند.

فرخی با اذعان به اینکه باید به پروژه پل غیر هم‌سطح لاهیجان نگاه ملی شود، تصریح کرد: زمانی این پل برای مردم کاربردی و مثمر ثمر واقع می‌شود که گلوگاه بزرگ آن یعنی بازکیاگوراب به سیاهکل و سنگر به سراوان رفع شده و با ادامه مسیر چهار کیلومتر می‌تواند مسیر را برای مردم هموار کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مطالبات پیمانکار پل غیر هم‌سطح لاهیجان پرداخت می‌شود یا خبر، تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه بزرگ امروز رئیس سازمان برنامه بودجه این قول را دادند که تمامی هزینه و اعتبارات لازم را تأمین کرده و هیچ‌گونه مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی لاهیجان بودجه پل رئیس سازمان برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد