Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:38:35 GMT

اعضای بدن دختر نوجوان تبریزی به پنج بیمار حیات بخشید

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۲۵۶۲

اعضای بدن دختر نوجوان تبریزی به پنج بیمار حیات بخشید

به گزارش خبرگزاری مهر، عمل جراحی برای اهدای اعضای بدن «مبینا» که بر اثر تصادف رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انجام شد.

مدیر بیمارستان امام رضای (ع) تبریز در این باره به خبرنگاران گفت: پس از تشخیص و تأیید پزشکان متخصص مبنی بر مرگ مغزی دختر ۱۲ ساله و موافقت خانواده اش ۵ عضو بدن وی برای پیوند به بیماران نیازمند برداشته و به شهرهای تهران و شیراز ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامدار گفت: براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان انجام پیوند در بیمارستان امام رضا (ع) به علت وجود ویروس کرونا فعلاً ممکن نیست از این رو برای پیوند به بیماران نیازمند به دیگر شهرها ارسال شد.

وی با قدردانی از خانواده‌هایی که عمل انسان دوستانه اهدای عضو و جان دوباره بخشیدن به افراد نیازمند را انجام می‌دهند ادامه داد: بخشش و اهدای عضو اهدای زندگی بوده و در آموزه‌های دینی ما نیز به آن تاکید شده و نیاز است این فرهنگ بیش از پیش رواج یابد.

مدیر بیمارستان امام رضای (ع) تبریز از همه افراد جامعه خواست تا پس از تأیید و حصول اطمینان از مرگ مغزی کامل بیمار به اهدا عضو آن فرد اقدام کنند.

یک هفته پیش بود که خودروی پژو آردی پدر مبینا با یک خودروی سوناتا در جاده مرند- جلفا که در خط مخالف حرکت می‌کرد، برخورد کرد.

در این حادثه پدر خانواده جان باخت و ۶ سرنشین دیگر مصدوم شدند و پس از به کما رفتن این دختر نوجوان، اعضای بدن وی امروز به بیماران نیازمند اهدا شد.

کد خبر 4937008

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای عضو تبریز سانحه تصادف ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر شیوع کرونا گرگان قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند فطریه ایلام بیمارستان امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس بیمارستان فاطمیه همدان در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: این بیمارستان بخشی برای بستری بیماران ویژه و بخشی برای بیماران عادی داشت، اما راه اندازی بخشی برای مراقبت از بیمادان خاص ضروری به نظر می‌رسید.

شمیم پیله ور افزود: مرجعیت بیمارستان فاطمیه و مراجعه شمار زیادی از بانوان همدانی و حتی بیمارانی از خارج از استان به این مرکز، ضرورت ایجاد این بخش را دو چندان کرد.

او تأکید کرد: در این بخش مادران باردار، مادران پس از بارداری و حتی مادرانی که نیاز به جراحی‌های زنانه دارند پذیرش می‌شوند.

پیله ور تصریح کرد: در این مرکز یک سری مراقبت خاص انجام می‌شود و در صورت نیاز از این محل برای هماهنگی به منظور انتقال بیمار به بخش آی. سی. یو استفاده شود.

بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص دارای ۱۱ تخت است که پنج تخت برای بیماران «اچ. دی. او»، «پرگ لمسی» (بیماران فشار خون بالا)، «اکلمسی»، «هلپ» (بیماران پرخطر)، «خونریزی شدید»، «آی. تی. پی» (پلاکت پایین)، «بیماران دارای تشنج» و ۶ تخت دیگر برای بیماران داخلی است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان