Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:56:04 GMT

۱۸ تن برگ آلوئه ورا در سبزوار تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۲۷۶۶

۱۸ تن برگ آلوئه ورا در سبزوار تولید شد

منصور برغمدی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: کشت گیاه دارویی آلوئه ورا از سال گذشته در یک واحد گلخانه روستای کلاوشک ششتمد سبزوار در سطح ۶ هزار و ۳۰۰ بوته آغاز شد که در نوبت اول برداشت، ۱۸ تن برگ آلوئه ورا تولید شده است.
وی ادامه داد: برگ گیاه دارویی آلوئه ورا در سال اول کاشت، سه دوره و از ‌سال دوم در هر فصل یک نوبت برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به این که تناسب کشت گیاه دارویی آلوئه ورا با آب و هوای خشک سبزوار از مزایای کشت این گیاه دارویی کم آب طلب است گفت: کشت گلخانه ای گیاهان دارویی شهرستان سبزوار در انتظار حمایت و سرمایه‌گذاری است.
گیاه آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفیه خون موثر است.  
شهرستان سبزوار دارای ۵۴ هزار هکتار کشتزار و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است که حدود ۲۰ هزار بهره بردار در این بخش فعالیت می کنند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها سبزوار گیاهان اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار گیاهان اراضی کشاورزی سبزوار گیاهان اراضی کشاورزی گیاه دارویی آلوئه ورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  این کاروان خودرویی با همراهی بیش از صد خودروی شخصی  به مناسبت سالگرد شهید غیرت بر مزار این شهید  در سبزوار حاضر  میشوند و به او ادای احترام می‌کنند.

حرکت کاروان خودرویی غیرت از تهران آغاز شده است  و پس از عبور از سمنان، به سمت سبزوار در حرکت هستند که کاروان مشهد نیز در سبزوار به سایرین  ملحق می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر