Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا روز جمعه ۹ خرداد به کشورها، بنادر، شرکت‌های حمل و نقل و بیمه گذاران هشدار داد در صورتی که به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا خدمات ارائه کنند، مورد تحریم قرار خواهند گرفت.
الیوت آبرامز به خبرگزاری رویترز گفت، کارزار فشار علیه ایران و ونزوئلا ادامه خواهد یافت تا این اطمینان حاصل شود هرگونه همکاری یا کمک اقدامی بسیار خطرناک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد، ما به شرکت‌های کشتیرانی در سراسر جهان، مالکان کشتی ها، بیمه گذاران خارجی در طول مسیر بین ایران و ونزوئلا هشدار داده ایم.
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا همچنین اظهار داشت، هشدار دیپلماتیک در این زمینه به طور خصوصی برای دولت‌ها در سراسر جهان ارسال شده است.
یک منبع مطلع هم در این زمینه به رویترز گفته است، جبل الطارق به دلیل واقع شدن در مسیر این نفتکش‌ها از جمله کشور‌هایی است که این هشدار را دریافت کرده است.
روزنامه وال‌استریت جورنال روز پنجشنبه به نقل از برخی منابع امریکایی گزارش داد، بجز پنج نفتکش ایرانی که سوخت ایران را به ونزوئلا منتقل می‌کنند، دو نفتکش غیرایرانی نیز در همین مسیر حرکت می‌کردند، اما به دنبال تهدید آمریکا به تحریم آنها، حرکت به سوی ونزوئلا را متوقف کردند.
الیوت آبرامز حاضر نشده است در این خصوص این خبر ابراز نظر کند، اما گفت، من فکر نمی‌کنم که شما یک مالک کشتی، یک بیمه گذار خارجی، ناخدا و خدمه‌ای را پیدا کنید که مایل باشد در چنین معاملات در آینده مشارکت کند.
وی تاکید کرد، سوخت وارداتی از ایران فقط برای چند هفته مشکل حکومت ونزوئلا را حل می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران و ونزوئلا نفتکش ایرانی مناقشه آمریکا و ایران صادرات بنزین بنزین ایران تحریم های امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا گفت: برای زیرساخت‌های تبادلات حمل‌ونقل خطوط کشتیرانی و خطوط هوایی باید تقویت شود.

وی افزود: رفع مشکل نقل‌وانتقال مالی‌وپولی از زیرساخت‌های ضروری است. در قاره آفریقا ارتباط با کشورها نسخه مختص خود را می‌طلبد و باید برنامه‌های متفاوت برای هر کشور و اقلیم داشت‌. حداکثر تا سه ماه دیگر مشکلات و موانع نقل‌وانتقال مالی‌وپولی ایران و آفریقا حل شود.

رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا: فرآوری معادن در آفریقا بسیار مهم است، ایران در این زمینه دانش دارد و می‌تواند به فرآوری معادن کمک‌کند.

وی افزود: کشت فراسرزمینی از دیگر ظرفیت‌های مهم است. تامین مواد اولیه با قیمت مناسب می‌تواند برای همه فعالان اقتصادی و مراکز تولیدی از سوی آفریقا صورت گیرد.

رئیسی تصریح کرد: خدمات فنی ومهندسی در ایران به برکت انقلاب اسلامی جایگاه قابل قبولی دارد که مورد قبول همگان است. سدی که در کشور سریلانکا توسط متخصصان ایرانی ساخته شده کم نظیر است.

وی افزود: امکان ساخت پالایشگاه و نیروگاه از سوی جمهوری اسلامی وجود دارد و می‌توانیم در این زمینه با کشورهای آفریقای همکاری داشته باشیم.

کد خبر 6088942 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد