Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@00:23:02 GMT

آب شرب به 10 هزار روستایی خراسان‌جنوبی می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۳۷۰۹

آب شرب به 10 هزار روستایی خراسان‌جنوبی می‌رسد

رضا اردکانیان» وزیر نیرو صبح امروز برای افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق خراسان‌جنوبی وارد بیرجند شد و طی این سفر پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو صبح امروز برای افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق خراسان‌جنوبی در قالب پنجمین هفته از پویش هر هفته «الف-ب-ایران» وارد فرودگاه بیرجند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر قرار است پروژه‌های سد سیاهوی سربیشه با ظرفیت ۱۷ میلیون متر مکعب و با اعتباری بالغ بر۸۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۸۴ به‌منظور مهار، کنترل و ذخیره‌سازی جریان پایه و سیلاب‌های فصلی و تنظیم آن برای تأمین آب کشاورزی با ایجاد ۴۵۰ هکتار اراضی مدرن شبکه آبیاری و زهکشی و همچنین  توسعه دامپروری منطقه و ایجاد اشتغال پایدار، به بهره‌برداری می‎رس.

همچنین در این سفر پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای استان با هدف رفع کمبود و تامین آب پایدار با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود. در راستای  اجرای این پروژه، عملیاتی شامل حفر و تجهیز دو حلقه چاه عمیق، لوله‌گذاری در خط انتقال و شبکه توزیع به طول  ۸۱ کیلومتر،  احداث دو هزار و ۲۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره و همچنین احداث ۱۲ باب ایستگاه پمپاژ اجرایی شده  و تا ۱۰ هزار نفر جمعیت ساکن در این روستاها از نعمت آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

روستاهای سرند و باغ دهک شهرستان بشرویه، خوشینه علیا، زیراج، کلاته‌نو و عباس‌آباد شهرستان بیرجند، درمیان، فورگ، اره فورگ، ذکری شهرستان درمیان و شرکت نزومند زیرکوه و همچنین روستای نیگ قاینات و دهو، آتشکده علیا و سفلی شهرستان نهبندان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

همچنین طی سفر یک روزه وزیر نیرو به استان خراسان‌جنوبی، عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی منطقه سربیشه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: آب آشامیدنی وزیر نیرو آب خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

حسین ذاکریان رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند گفت: با توجه به بارش شدید باران در بعضی از مناطق این شهرستان اولین تیم سیلاب بیرجند به مناطق سیل‌زده اعزام شد.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل تیم‌های عملیاتی به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: تیم اعزامی برای تخلیه آبگرفتگی منازل و معابر به روستا‌های ده نو و رکات اعزام شده و در حال خدمت‌رسانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند از امدادرسانی به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب در این شهرستان خبر داد و افزود: آبگرفتگی سه منزل مسکونی نیز توسط امدادگران هلال احمر بیرجند تخلیه شد.

فعالیت سامانه بارشی که عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز چهارشنبه در اغلب مناطق استان شدت گرفت تا امروز ادامه یافت و در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی در بیرجند ثبت شد.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند