Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به راهکارهای جهش تولید، گفت: تحقق این مهم در گرو عوامل مختلفی است؛ نخست توجه به قوانین و مقررات، زیرا در حال حاضر قوانین ثابت بوده اما مقررات به واسطه صدور بخش نامه‌های متعدد سریع تغییر می کند، تولید زمانی رونق پیدا می‌کند که از صدور بخشنامه‌های متعدد جلوگیری شود.

مواد اولیه مورنیاز تولید ماه‌ها در گمرکات کشور معطل می ماند

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی روان سازی مقررات را یکی دیگر از مولفه های جهش تولید دانست و افزود: تولیدکنندگان نباید در پیچ و خم قوانین و مقررات متعدد گیر افتاده و با آن دست و پنجه نرم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از آنجایی که بروکراسی اداری موجب می شود واردکنندگان و تولیدکنندگان نتوانند مواد اولیه مورنیاز تولید را وارد کنند، مواد اولیه ماه‌ها در گمرکات کشور معطل می مانند، اظهار کرد: باید برای تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

میرتاج الدینی همچنین درباره ضرورت اصلاح حداقل دستمزد، اضافه کرد: باید با حضور نماینده کارگران در شورای عالی کار، تصمیم معقولی برای حداقل دستمزد کارگران گرفته شود، این در حالی است که در سال جاری توجه مناسبی به افزایش دستمزد این قشر نشد، که باید جبران شود.

عدالت میزان مجلس یازدهم برای بررسی لوایح و طرح ها

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم ادامه داد: در پیام مقام معظم رهبری به مناسبت افتتاحیه مجلس یازدهم بر موضوعات اقتصادی، عدل، جهش تولید، ارزش پول ملی ، مقابله با اسراف و تورم تاکید شده بود از سوی دیگر ایشان فرمودند که کشور طی سال های گذشته در موضوع عدالت نمره قابل قبولی کسب نکرده است، بنابراین یکی از میزان های مجلس یازدهم در بررسی تمامی طرح ها و لوایح عدالت خواهد بود.

وی درباره نحوه ارتباط مجلس با دولت، توضیح داد: مردم خط قرمز مجلس یازدهم هستند، اگر مشکلات مردم از طریق تعامل با وزارتخانه و سایر نهادها حل شود، مجلس این راه را انتخاب می کند، درغیر این صورت تنها نظارت موثر یعنی تذکر، سوال و استیضاح راهگشا خواهد بود، اما اصل بر تعامل سازنده است./

پایان پیام

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی محسنی‌ بندپی، نماینده نوشهر و چالوس در مجلس، در خصوص اینکه چرا اقتصاد و معیشت مردم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند به «منیبان» گفت: مولفه‌های زیادی باعث شده تا حال و روز اقتصاد ایران و به تبع آن معیشت مردم نامساعد شود. اگر از نقش تحریم که خیلی هم مهم است بگذریم مولفه روی کار آوردن افراد متعهد که تخصص‌شان نیاز کشور است آن‌طور که باید و شاید عملی نشده است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: باید سیاسی‌ کاری را در کشور کنار گذاشت. معنی ندارد فردی که متخصص است و دلش برای ایران می‌سوزد را به خاطر اینکه افکارش با افکار دولت در زاویه است کاملاً از خدمتگزاری محروم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: ما باید در گزینش مدیران یک اصل را رعایت کنیم و آن هم اعتقاد فرد به نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر در برخی مباحث فکری، فرد با مدیران ارشد و تصمیم‌ گیر دولت اختلافاتی داشت نباید کنار گذاشته شود چون همه ایرانی هستیم و رشد و شکوفایی کشور و بهبود سطح زندگی مردم را می‌خواهیم. در دست داشتن قدرت نباید ابزاری برای خودی و غیرخودی کردن افراد در پست‌های مدیریتی شود.

محسنی‌بندپی اظهار کرد: ایران کشور پر منابعی است اما مدیریت بر منابع یکی از مولفه‌های هنرنمایی مدیر است. مدیریت منابع کار ساده ای نیست اتفاقاً حالا که اقتصاد ما مشکل دارد باید مدیران هنرمند، توانا و با افکار مختلف بر سر کار بیایند.

نماینده نوشهر در مجلس گفت: من در شکل‌گیری وضع موجود مجلس یازدهم را مقصر می‌دانم و یکی از انتقادات من به این مجموعه که خودم یکی از آن افراد هستم تمرکز زیادی بر تصویب قوانین و غفلت از نظارت است. ما در مجلس با دولت رودربایسی‌هایی داشتیم که حقیقتاً قابل قبول نبود.

او افزود: در مجلس یازدهم جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می‌شدند و هنوز هم این ضرورت حس می‌شود. در دولت وزرایی روی کار هستند که واقعاً کارآمدی آن‌چنانی برای کشور و مردم ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم از ابتدای کارش موضوعات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد و واقعاً رفتیم به سمتی که بی‌عدالتی‌ها را شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم ولی اولویت‌بندی‌های دولت توام با اشکال بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902952

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد