Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:43:59 GMT

بورس؛ عامل افزایش درآمد صندوق بیمه روستائیان همدان

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۵۴۷۷

ایسنا/همدان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از افزایش ۲۲ هزار میلیاردی درآمد این صندوق در استان همدان خبر داد و گفت: مجموع درآمد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان در ابتدای سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که در پایان سال به ۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی سماواتی در گفت‌وگو با ایسنا، علت اصلی افزایش درآمد این صندوق را سرمایه‌گذاری در بورس دانست و اظهار کرد: ۹۲ درصد از موجودی صندوق در سهام بورسی است و ۳ درصد این مبلغ به صورت سپرده بانکی بوده که مبلغ بزرگی از سبد غیربورسی صندوق را به سبد بورس انتقال دادیم و همین موضوع باعث رشد درآمدی صندوق شد.

وی درباره سهمیه استان همدان در جذب بیمه شدگان در سال جاری تصریح کرد: سهمیه استان همدان در جذب بیمه شده روستایی و عشایر، در سال جاری ۱۱ هزار نفر است که ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد به طوریکه در دو ماهه ابتدای امسال ۱۵۰۰ نفر ثبت نام شده است.

وی با اشاره به پوشش ۱۰۰ هزار نفری کشاورزان، روستائیان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی استان بیان کرد: در حال حاضر در استان همدان ۱۰۰ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ثبت نام کردند که ۹۵ هزار نفر حداقل یکبار حق بیمه خود را واریز کرده‌اند.

سماواتی با بیان اینکه این صندوق در استان همدان ۵۰۰۰ خانواده مستمری بگیر دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه فقط سرپرستان خانوار در صندوق عضو هستند و باید این فرهنگ را نهادینه کنیم که هر یک از اعضای خانواده در صندوق بیمه ثبت نام کنند چراکه این امکان وجود دارد که تمام اعضای خانواده در صندوق عضو شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با تأکید بر اینکه روستائیان و عشایر جامعه هدف اصلی صندوق هستند، اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز جزء جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال ۸۴ تأسیس شده است، ادامه داد: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی دولت باید همه آحاد جامعه را از  پوشش بیمه ای بهره‌مند کند که طی سال های قبل از تأسیس صندوق بیمه اجتماعی جامعه وسیعی فاقد بیمه اجتماعی بودند به طوریکه هدف از شکل گیری این صندوق شناسایی و پوشش قرار دادن روستائیان و عشایر بود.

سماواتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورازن و روستائیان و عشایر هشت سطح درآمدی در قالب هشت مبلغ حق بیمه درنظر گرفته شده است که ۵ درصد از این حق بیمه توسط افراد و ۱۰ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: کمترین سطح حق بیمه پرداختی سالانه ۳۳۰ هزار تومان و بیشترین مبلغ ۸۴۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است به طوریکه فرد در کمترین سطح، ماهانه مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و در بالاترین سطح ماهانه ۷۰ هزار تومان را پرداخت می‌کند در حالیکه افراد بیش از ۱۴ بابر مبلغ واریزی را ماهانه از صندوق به عنوان حقوق و مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به مستمری بازماندگان افراد بیمه شده در صندوق، گفت: اگر بیمه شده‌ای در حادثه ناشی از کار فوت کند، در صورتی که حتی یک بار حق بیمه پرداخت کرده باشد بازماندگانش ماهانه مستمری دریافت خواهند کرد همچنین سعی داریم پرداخت هزینه کفن و دفن بیمه شدگان را به مزایای صندوق اضافه کنیم.

سماواتی با تأکید بر مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی، ادامه داد: همچنین در صورتی که بیمه شده‌ای در حین کار دچار از کارافتادگی شود حتی اگر یکبار حق بیمه خود را پرداخت کرده باشد، مشمول دریافت مستمری خواهد شد.

وی بیان کرد: مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فقط پرداخت مسمتری نیست بلکه پرداخت عیدی و سبد کالا و افزایش حقوق در هر سال شامل بیمه شدگان این صندوق می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۳۰ شغل می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو شوند، افزود: مشاغلی همچون صنایع دستی و قالیبافان نیز می‌توانند در این صندوق عضو شوند.

سماواتی با اشاره به الحاق روستاها به شهر، تأکید کرد: شهر شدن روستاها باعث می‎‌شود روستائیان شرایط و مزایای قبلی را از دست بدهند و مردم روستا در این زمینه دغدغه زیادی دارند چراکه بعد از الحاق روستا به شهر فقط کشاورزان می‌توانند عضو صندوق ما شوند و اگر شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به جامعه هدف صندوق اضافه نمی‌شد مردم روستاها از بیمه بی بهره بودند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان اعلام کرد: اگر چه ممکن است با الحاق روستاها به شهر و تبدیل شدن روستاها به شهر اتفاقات مثبتی ایجاد شود اما ممکن است از برخی خدمات بی بهره شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های همدان، ملایر و کبودراهنگ بیشترین پوشش بیمه ای در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را دارند، تصریح کرد: سال گذشته همدان، درگزین و فامنین حائز رتبه شدند.

سماواتی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۹۷ هزار نفر جامعه مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعلام شد که ۱۰ هزار و ۸۷۹ نفر ثبت نام شدند.

وی با اشاره به وجود ۴۸ کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سطح استان یادآور شد: ۸۰ درصد از خدمات کارگزاری‌ها الکترونیکی بوده به طوریکه یک روستایی می‌تواند در منزل خود نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به پوشش ۲۰۵۰ عشایر در این صندوق، بیان کرد: در استان همدان ۲۰۵۰ نفر از عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند و ۵۰۰ خانواده عشایر از صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

سماواتی با اشاره به جمعیت ۱۲ هزار نفری عشایر در استان همدان، خاطرنشان کرد: استان همدان جزء سه استان برتر در جذب عشایر است به طوریکه کارگزاری ویژه عشایر در استان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بورس عشاير صندوق بيمه روستاييان و عشاير مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان همدان صندوق بیمه اجتماعی استان همدان بیمه شده هزار نفر ثبت نام حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با صندوق پوشش ریسک گفت: تمام کار‌های آن انجام شده و منتظر مجوز نهایی سازمان بورس هستیم تا به امید خدا مراسم رونمایی از صندوق پوشش ریسک را داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان برای رونمایی از این صندوق زمان دقیقی را اعلام کرد؟ گفت: تعیین کننده این موضوع سازمان بورس است.

گودرزی در رابطه با اهمیت صندوق پوشش ریسک هم اظهار کرد: مهم‌ترین فاکتور صندوق پوشش را باید این گونه مطرح کرد که کسانی که علاقمند هستند در بازار‌های نوین معامله کنند ولی دانش کافی ندارند و همچنین حاضر هستند سطح ریسک بالایی را تحمل کنند، می‌توانند با سرمایه گذاری در این نوع صندوق‌ها در بازار‌های مشتقه بدون این که بخواهند دانش خیلی تخصصی داشته باشند فعال شوند.

او افزود: صندوق‌های پوشش ریسک کمک می‌کنند به شکل غیر مستقیم مردم از بازار‌های مشتقه استفاده کنند و از دانش و تجربه متخصصان بازار سرمایه برای کسب بازده متناسب با ریسک خود بهره ببرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد