Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  کارشناسان مسائل کشور‌های آمریکای لاتین اظهار داشتند: کشتی‌هایی که از ایران به سمت ونزوئلا حرکت کردند با عزم و اراده قوی و شجاعت و خردمندی خارج شده اند و جمهوری اسلامی ایران با این اقدام، راهبرد کنترل تنگه هرمز را در پیش گرفت؛ پس از آنکه کشتی اش با برافراشتن پرچم ایران از این تنگه مهم آبی عبور کرد و نیز باب المندب و دریای مدیترانه و تنگه جبل الطارق را به سمت ونزوئلا پشت سرگذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها تاکید کردند که این اراده و شجاعت و حکمت بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران از دانش و اخلاق سیاسی عالی برخوردار است. رییس جمهور ونزوئلا برای ابراز قدردانی از حمایت‌های ایران، رهبر انقلاب اسلامی را یک رهبر وفادار توصیف کرد.

برخی دانشگاهیان نیز به نوبه خود تاکید کردند که ایران با ارسال کشتی کمک به ونزونلا صفحه جدیدی از روابط بین المللی را گشود. آن‌ها اظهار داشتند که آمریکا نمی‌خواهد این پیام را بفهمد. واشنگتن در عرصه بین المللی در بسیاری از زمینه‌ها قدرت خود را از دست داد. دانشگاهیان افزودند که امریکا پس از حوادث ۱۱ سپتامبر تلاش کرد تا جایگاه خود را از طریق یورش و اشغال دیگر کشور‌ها به دست آورد، اما با ظهور بازیگران جدیدی مانند ایران و سوریه و محور مقاومت در عرصه قدرت، آمریکا شکست خورد.

پژوهشگران سیاسی سوریه‌ای نیز خطرنشان کردند که متحد ایرانی یک متحد صادق و وفادار و قوی است که به مساله خود و مساله قدس ایمان دارد. سوریه که امروز از اشغالگری آمریکایی و تجاوزگری‌های صهیونیستی و تکفیری‌ها رنج کشید، اینک به لطف ائتلاف خود با ایران احساس قدرت می‌کند. آن‌ها تاکید کردند که اگر ایران با نظام‌هایی که به عادیسازی روابط با رژیم اشغالگر پرداختند، به عنوان یک دشمن برخورد می‌کرد، آن نظام‌ها قطعا به طور کامل از میان می‌رفتند، اما ایرانیان از خرد و حکمت سیاسی برخوردارند.

سیاستمداران سوریه‌ای افزودند: قرار گرفتن کشتی‌های ایرانی در کنار کشتی‌های آمریکایی نشان می‌دهد که ایران اینک دولت عمیق که ترامپ و دیگر رؤسای امریکایی در آمریکا را برسرکار می‌گذارد، به چالش می‌کشد. آن‌ها می‌گویند که ایران امروز امنیت منطقه را به طور کامل حفظ می‌کند و حضور ایران در کنار سوریه مانع تقسیم و تجزیه منطقه شد و حمایتش از فلسطین دشمن اسراییلی را از سیطره بر تمام فلسطین بازداشت و معامله ترامپ امروز فقط جوهری بر روی کاغذ باقی ماند.

منبع: العالم

نتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتی سوخت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان پیکر این جانباز سرافراز امروز بعد از نماز جمعه از مصلای وحدت گرگان تشیع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

شهید مدافع حرم علی اصغر جفایی نوده متولد سال ۱۳۵۷ بود و از سال ۹۳ بعنوان نیروی بسیجی مدافع حرم به سوریه اعزام شده بود.

او سال۹۴ در جبهه عراق علیه داعش شیمیایی و سال ۹۵ در بوکمال سوریه از ناحیه ستون فقرات جانباز شده بود.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • حمایت جهانی از فلسطین طوفان الاقصی دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی
  • «غزه» مسئله اول جهان است
  • حمایت جهانی از فلسطین «طوفان الاقصی» دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی
  • نتانیاهو همچنان رو به سراشیبی سقوط
  • سوپرگل باورنکردنی شهاب زاهدی نامزد جایزه پوشکاش | ویدئو
  • تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه