Web Analytics Made Easy - Statcounter

سد مخزنی سیاهو سربیشه در پنجمین پویش هر هفته_الف_ب_ایران روز شنبه با حضور وزیر نیرو در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در حاشیه این آیین گفت: ظرفیت این سد ۱۷ میلیون متر مکعب است که برای ساخت آن ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین امامی افزود: این سد در شهرستان مرزی سربیشه به منظور مهار، کنترل و ذخیره‌سازی سیلاب‌های فصلی و همچنین توسعه دامپروری منطقه و ایجاد اشتغال پایدار اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین تامین آب شرب و کشاورزی و آبرسانی به منطقه از دیگر اهداف اجرای سد مخزنی سیاهو سربیشه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: عملیات اجرایی سد سیاهو سربیشه از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در سال‌های اخیر به مرحله آبگیری رسید و بخشی از سیلاب‌های فصلی نیز تاکنون در این سد مهار شده است.

پویش هر هفته الف- ب- ایران در سال ۹۹ پیش از این در استان‌های تهران، ایلام، مرکزی و سیستان و بلوچستان برگزار شد و در پنجمین پویش امروز طرح‌های صنعت آب و برق خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

این پویش از نیمه دوم سال گذشته با هدف ایجاد فرصت برای تبیین خدمات گسترده و زیرساختی صنعت آب و برق و استمرار و آبادانی کشور آغاز شد و امسال هم ادامه دارد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز (شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و در سفر یک روزه به این استان سه پروژه سد سیاهو، آبرسانی به شهر درمیان و روستاهای منطقه و طرح‌های آبرسانی به ۱۵ روستای استان افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی منطقه سربیشه نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

سد مخزنی سیاهو به عنوان هشتمین سد خراسان جنوبی در فاصله ۱۳۰ کیلومتری بیرجند و ۶۷ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سربیشه بر رودخانه سیاهو با مساحت حوضه آبریز سه هزار و ۲۸ کیلومتر مربع ساخته شد. 

این سد با هدف کنترل، تنظیم و ذخیره سازی سالانه ۴.۶ میلیون مترمکعب روان آب احداث شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افتتاح اردکانیان وزیرنیرو سیاهو سربیشه خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی