Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ابوالفضل‍ فرجی مدیر موزه و مرکز اسناد تاریخی شهرداری اراک گفت: روند احیا و مرمت خانه تاریخی محسنی اراکی آغاز شده است و طی هشت ماه آینده به عنوان موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک مورد بهره برداری و آماده بازدید عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرجی با بیان اینکه مرکز اسناد تاریخی شهرداری اراک از سال ۱۳۸۲ با مصوبه شورای دوم شهر آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: تا کنون بیش از دو میلیون نسخه اسناد تاریخی شهرداری مشتمل بر مکاتبات و نامه‌های اداری جمع آوری و نگهداشت شده است که تاریخ تنظیم قدیمی‌ترین سند یافت شده در این مرکز متعلق به سال ۱۳۰۲ هجری شمسی است.

او افزود: این مجموعه، گنجینه‌ای گرانبها از اسناد تاریخی از چگونگی تأسیس اداره بلدیه (شهرداری) تا شهرسازی و مدیریت کلان شهر اراک در دوره‌های گوناگون را شامل می‌شود و طی این سال‌ها با دسته بندی و بایگانی موضوعی و علمی اسناد، به خزانه‌ای ارزشمند از تاریخ مکتوب شهرداری اراک دست یافته ایم.

مدیر موزه و مرکز اسناد تاریخی شهرداری اراک اظهار کرد: روند خرید و تملک خانه محسنی اراکی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و سرانجام با اهتمام شفیعی، شهردار کلانشهر اراک به نگهداشت آثار تاریخی ارزشمند شهر ، شهرداری اراک در بهمن ماه سال ۱۳۹۸، این خانه تاریخی را به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تملک کرد و در ۱۳ اسفند ماه همان سال همزمان با یکصدمین سالروز تأسیس شهرداری اراک با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، این محل به عنوان موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک افتتاح گردید.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه اسناد تاریخی مرمت و بازسازی اسناد تاریخی شهرداری اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی_ فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ تعطیل است.
محمد ثابت اقلیدی افزود: فردا ۱۵ اردیبهشت در شیراز، مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت‌تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.
به گفته او؛ میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بیشاپور، تنگ چوگان، موزه بیشاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان
  • موزه‌ها شنبه تعطیل است
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان