Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: برای ماندگاری جمعیت در استان باید منبع آب پایداری پیش‌بینی شود بنابراین طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی باید هرچه زودتر وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مصطفی نخعی صبح امروز در مراسم افتتاح شد سیاهو در شهرستان سربیشه اظهار داشت: بحث مهار روان‌آب‌ها، آبرسانی به روستاها و نیروگاه‌های بادی که انتظار چند ساله مردم بود باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی امروز گام بلندی است در مسیر عدالت گستری این استان است.

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای استان مشکلات جدی وجود دارد ادامه داد: در شهرستان سربیشه بیش از 70 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود‌.

تفاهمنامه پروژه ملی انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی کشور امضا شداستاندار خراسان جنوبی: عزم و اراده دولت اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی کشور استرئیس سازمان محیط زیست: انتقال آب از دریای عمان به خراسان مشکلی را حل نمی‌کند

نخعی بیان کرد: در بسیاری از روستاها مجتمع آبرسانی اجرا نشده و مردم این استان اگر اعتراض نمی‌کنند دال بر بی مشکلی نیست بلکه نشان از صبوری و متانت آنها است که می‌طلبد مشکلات مردم رفع شود.

وی از احداث 7 مجتمع آبرسانی در سربیشه خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت اعتباری عملیات اجرایی این مجتمع‌ها یا مسدود شده یا به کندی پیش می‌رود.

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: فاضلاب سربیشه نیز لوله‌گذاری آن اجرا شده اما به دلیل عدم تصفیه خانه بلا استفاده مانده که باید در این راستا از ظرفیت شرکت‌های خصوصی و مردم استفاده شود.

نخعی گفت: در شهرستان نهبندان که یک شهر معدنی است اجرای شبکه فاضلاب یک کار مهم است که به تامین آب و توسعه معدنی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از روستاها با توجه به بافت جغرافیایی مشکلات زیادی وجود دارد و مردم با مشکل دفع فاضلاب مواجه هستند افزود: طرح انتقال آب از دریای عمان به این استان نیز باید هرچه زودتر وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود‌.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای ماندگاری جمعیت در استان خراسان جنوبی می‌طلبد منبع آب پایداری در این استان پیش‌بینی شود.

نخعی با بیان اینکه برداشت آب از چاه‌های دشت درح منطقه سربیشه ممنوع است گفت: این در حالی که در همجواری این دشت در کشور افغانستان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/253/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس انتقال آب از دریای عمان نماینده مردم شهرستان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا،محمدرضا لکزایی روز شنبه افزود: به علت شکستن و تخریب پایه دال پل در مسیر اصلی درح به مرز ماهیرود واقع در سه راهی کلاته شیر، این مسیر مسدود شد.

وی ادامه داد: امکان تردد خودرو‌ها به سمت مرز ماهیرود از سمت مسیر قدیمی در این محور تامین شده است.

فرماندار سربیشه اظهار کرد: بارش شدید تگرگ باعث تخریب تمامی آبنما‌های سه بخش شهرستان، برخی معابر شهری و روستایی و وجود گل و لای و سنگ در معابر برخی روستا‌ها شد.

وی با بیان اینکه جاده روستایی کباد به دلیل عبور سیلاب تخریب و مسدود است اظهار کرد: همچنین خسارات زیادی به مزارع و باغات کشاورزی این شهرستان وارد شد.

لکزایی اضافه کرد: جاده روستای شبو غیرقابل دسترس شده و ۱۵ منزل روستا نیز دچار آبگرفتگی شد که نیرو‌های هلال احمر در حال ارسال چادر و آرد به این منطقه هستند.

وی عنوان کرد: اکنون چند تیم در حال ارزیابی و بررسی خسارات سیلاب و تگرگ به نقاط مختلف شهرستان اعزام شده‌اند.

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در خراسان جنوبی فعال شد و تا روز جمعه بارش گسترده باران اغلب مناطق استان را فرا گرفت که طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب را به همراه داشت و در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شد.

بارش‌های رگباری و سیل آسا هفته اول اردیبهشت نیز در خراسان جنوبی خسارات سنگین مالی بر جای گذاشت، اما خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشد.

دیگر خبرها

  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • بارش شدید تگرگ در درح سربیشه خراسان جنوبی
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود