Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد درباره یکی از طرح‌های این مرکز گفت: در حال انجام طرحی هستیم که در قالب آن والدین موش‌ها را معتاد می‌کنیم و بعد تاثیر اعتیاد آن ها را بر فرزندانشان بررسی می‌کنیم. نکته جالب این است که بچه‌هایی که از والدین معتاد به دنیا می‌آیند دچار اضطراب و افسردگی هستند. این موش‌های متولد شده از والدین معتاد نیز دوست دارند معتاد بشوند و حافظه کمتری نیز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا زرین‌دست درباره آزمایشگاه‌های مرکز ملی مطالعات اعتیاد گفت: ابتدا آزمایشگاه علوم اعصاب را در مرکز ملی مطالعات اعتیاد راه‌اندازی کردیم. در آن زمان وسایل کمی داشتیم اما بعدتر بودجه را از ستاد مبارزه با مواد مخدر گرفتیم. بعد از تاسیس آزمایشگاه علوم اعصاب آزمایشگاه ژنتیک در این مرکز تاسیس شد.

وی با بیان این که مقالات زیادی از فعالیت‌های انجام شده در این دو آزمایشگاه منتشر شده است، گفت: بیشترین فعالیت ما درباره اعتیاد و علوم اعصاب است. یکی از کارهایی که هم‌اکنون در حال انجام آن هستیم این است که والدین موش‌ها را معتاد می‌کنیم و بعد تاثیر اعتیاد آن ها را بر فرزندانشان بررسی می‌کنیم.

معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد درباره یکی دیگر از پژوهش‌های انجام شده در این مرکز گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در این مرکز انجام شد مطالعه ocd یا وسواس بود. در این زمینه اثر ورزش را بر وسواس آزمایش کردیم و دریافتیم ورزش می‌تواند وسواس را کاهش دهد.

زرین‌دست در بخش دیگری از سخنانش در این مصاحبه ویدیوئی که مرکز ملی مطالعات اعتیاد منتشر کرده است، درباره مشکلات پژوهش در زمینه اعتیاد گفت: اصلی‌ترین ماده‌ای که در این مرکز برای تحقیقات نیاز داریم، مورفین است و اغلب اوقات برای پیدا کردن آن دچار مشکلاتی می شویم. علاوه بر آن، بودجه به اندازه‌ای که باید باشد نیست البته شاید تقسیم بودجه عادلانه باشد ولی به نظر من کافی نیست. همچنین تمایل داشتیم کارشناسان زیادی در این مرکز حضور داشته باشند و در آزمایشگاه‌ها فعالیت کنند ولی  چون دانشگاه نمی‌تواند تعداد زیادی را استخدام کند در این زمینه در مضیقه هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز ملی مطالعات اعتیاد اعتیاد والدین وسواس بودجه پژوهش 97 مرکز ملی مطالعات اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسید.

دکترحاج عبدالامیر قرشی رئیس مرکز کربلاء للدراسات والبحوث در عتبه مقدس حسینی در دیدار و گفت وگو با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شرحی از فعالیت‌های مجموعه دراسات در زمینه‌های مختلفی همچون حوزه‌های علمی، پژوهشی و نشر کتب و مجلات پرداخت.

دکتر محمدرضا قائمی نیک، معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این دیدار گفت: تفاهم صورت گرفته با این مرکز برای نخستین بار برای ارتقاء فعالیت‌های دو محموعه انجام شده است که پس از گفت وگو و تبادل نظر‌های متوالی درباره فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی و علمی دو مجموعه،  امضای تفاهم نامه همکاری صورت گرفت.

 وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: این دانشگاه با ظرفیت‌های مطلوب علمی و پژوهشی در سال‌های فعالیت خود با مراکز بین المللی زیادی همکاری کرده و  این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسیده است.

 دکتر قائمی نیک گفت: امضا تفاهم نامه با مرکز للدراسات والبحوث فی العتبة الحسینیة المقدسةنیز از شمار توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش‌های علمی و پژوهشی است .

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند