Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@02:48:35 GMT

۲۵۲ آموزشگاه آزاد هنری در خراسان رضوی فعالیت می کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۸۵۹

۲۵۲ آموزشگاه آزاد هنری در خراسان رضوی فعالیت می کنند

مروارید بر حمایت از مراکز و آموزشگاههای آزاد هنری در برابر خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: ۲۵۲ آموزشگاه آزاد هنری در خراسان رضوی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» امروز( ۱۰ خرداد) در حاشیه بازدید از آموزشگاه آزاد هنری چاووش با بیان اینکه پس از سه ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری دچار آسیب و متضرر شده اند که باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: این آموزشگاههای هنری در ایام تعطیلات فعالیتهای خود را در فضای مجازی ادامه دادند اما فعالیت در فضای مجازی برای آنان درآمدزا نبوده است و با تعطیلی کلاس های آموزشی و فعالیتهای هنری خود دچار خسارت شده اند که باید این خسارت ها جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: خوشبختانه در مشهد آن چه برای هنرمندان حائز اهمیت است هنر فاخر و ناب می باشدt اساتید و پیشکسوتان سعی می کنند با حضور در کارگاهها و کلاس های آموزشی تجارب خود را به نسل جوان منتقل نمایند.

 

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۲ آموزشگاه آزاد هنری در استان گفت: نباید خسارات ناشی از بیماری کرونا باعث تعطیلی این مراکز شود، از طریق مراجع ذی ربط پیگیر هستیم تا نحوه حمایت از این مراکز مشخص و ابلاغ شود.

 

مروارید با تاکید بر حمایت از هنرمندان پیشکسوت ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون سعی کردیم با توجه به پروتکل در خانه بمانیم و شرایط ویژه هنرمندان پیشکسوت، به صورت تلفنی احوالپرس و جویای حالشان باشیم تا اگر به مشکلی برخورد کردند به کمک آنان بشتابیم، معاونت های تخصصی این اداره کل نیز در ایام تعطیلات به طور مستمر پیگیر حال اصحاب فرهنگ، هنر و پیشکسوتان قرآنی بودند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزشگاه هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بازدید آموزشگاه آزاد هنری آزاد هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند