Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:05:01 GMT

تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز توقیف می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۹۰۸

تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز توقیف می‌شوند

رگولاتوری با شناسایی منابع تداخل ایجادشده روی شبکه‌های اپراتوری از تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز که به‌صورت غیرقانونی وارد بازار شده، برای جلوگیری از وقوع تداخل رادیویی، اعلام کرده که لازم است از استفاده و عرضه تلفن‌های بی‌سیم فاقد گواهی تائید نمونه و غیرمجاز خودداری شود.

به گزارش ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی مدیریت فضای فرکانسی کشور و پل ارتباطی بین مردم و اپراتورهای فعال در حوزه ICT، برای جلوگیری از وقوع تداخل رادیویی بر ارتباطات رادیویی و برطرف کردن مشکلات درصورت وقوع، اطلاعیه‌ای درباره توقف استفاده و عرضه تلفن‌های بی‌سیم فاقد گواهی تائید نمونه و غیرمجاز از جمله تلفن‌های بی‌سیم خانگی با فناوری DECT6 منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته برای شناسایی منابع تداخل ایجادشده روی شبکه‌های اپراتوری که شبانه‌روز در حال تامین ارتباطات مردم هستند، اخیراً تداخل‌های ناشی از تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز با فناوری DECT6 شناسایی شده که به‌صورت غیرقانونی وارد بازار شده و به‌صورت قابل توجهی مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابراین ضروری است عرضه‌کنندگان و فروشندگان تلفن‌های بی‌سیم قبل از اقدام به خرید انبوه تلفن‌های بی‌سیم تجهیزات و فروش متعاقب آن، مقررات مربوط را به دقت مطالعه کرده و اقلامی که مشخصات فنی آن با مقررات تطابق کامل داشته و به تائید رسیده است را عرضه کنند.

براساس این اطلاعیه درصورت شناسایی تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز، ماموران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی موظف به توقیف آن هستند. بنابراین به منظور جلوگیری از وارد شدن خسارت، ضروری است از به‌کارگیری و عرضه هر نوع مارک و مدل تلفن‌های بی‌سیم خانگی با فناوری DECT6 خودداری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تلفن بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران

علی محمد لطفی مسئول واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از شناسایی ۵۶۲۷ مورد تخلف در حریم راه‌های این استان توسط گشت صیانت از حریم در فروردین ماه امسال خبر داد.

او افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های مازندران به صورت مستمر توسط گشت‌های راهداری شناسایی می‌شوند که در فروردین ماه سال جاری، ۱۰۵ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، ۳۷۰ مورد جمع آوری تابلو‌ها و بنر‌های غیرمجاز، ۱۴ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و ۵۸ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز صورت پذیرفت.

لطفی گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

او با بیان این که درصورت عدم برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، افزود: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده که می‌بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

مسئول حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و گفت: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • توقیف ۱۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رحیم‌آباد رودسر
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود