Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جانشین فرمانده نیروی انتظامی، با تبریک و تسلیت شهادت مرزبانان هنگ مرزی سردشت، روند درگیری با تروریست‌های مسلح را تشریح کرد. تاریخ انتشار: 13:34 - 10 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۸۴۷

خبرگزاری میزان - سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از محل درگیری مرزبانان هنگ مرزی سردشت با اشرار مسلح، در جمع خبرنگاران، گفت: شب گذشته مرزبانان همیشه بیدار حین مراقبت از مرز‌ها در یکی از برجک‌های مراقبت از مرز مشترک با عراق در منطقه سردشت، با یک گروه تروریستی که قصد ورود به کشور را داشت مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرزبانان با تجهیزات فنی و گشت‌های هدفمند متوجه حضور گروهک تروریستی در منطقه شدند، افزود: مرزبانان بلافاصله پس از مشاهده گروهک تروریستی به مدت ۴۰ دقیقه با آن‌ها به صورت مسلحانه و دو طرفه درگیر شدند که در این درگیری سه تن از مرزبانان شجاع، دلیر و ولایت مدار هنگ مرزی سردشت به شهادت رسیدند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تبریک و تسلیت شهادت مرزبانان به خانواده‌های گرانقدر این شهدا و همچنین خانواده بزرگ مرزبانی، اظهار داشت: محل درگیری مرزبانان با گروهک تروریستی کوهستانی بوده که منطقه مرزی حوزه عراق مقری برای دپوی قاچاقچیان است، منطقه مرزی یک منطقه قرمز بوده و هر گونه تردد غیر مجاز در این مرز‌ها جرم و کسانی که حریم مرزی را نقض کنند متجاوز مرزی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس: در صورت مخدوش کردن پلاک به دادگاه معرفی می‌شوید

سردار رضایی ادامه داد: افرادی هستند که با عنوان کولبر قصد تردد در مرز‌ها را دارند که عملا کولبر نیستند و تروریست‌های مسلح هستند که امیدواریم با همکاری که با مرزبانان کشور عراق داریم این منطقه را صد در صد مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناجا مرزبانی مرزی سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ترخیص و سلامتی فردی که مورد تهاجم خرس قرار گرفته بود، خبر داد و گفت: حمله یک قلاده خرس در منطقه گورخرس از توابع بخش سردشت شهرستان دزفول به آسیب‌دیدگی یکی از عشایر منطقه منجر شده بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، به نقل از روابط عمومی اورژانس دزفول، رضا معمارزاده سه‌شنبه شب با اعلام این خبر گفت: فرد مصدوم به درمانگاه شهدای سردشت دزفول منتقل شده و از آنجا توسط آمبولانس مستقر در درمانگاه، به بیمارستان بزرگ دزفول انتقال یافت.

وی ضمن اشاره به وضعیت جسمی این مرد 60 ساله افزود: فرد مصدوم با حال عمومی خوب از بیمارستان بزرگ دزفول ترخیص شده است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول به تشریح نکات آموزشی در زمان مقابله با خرس پرداخت و گفت: حفظ خونسردی و آرامش در صورت مواجهه با خرس، پرهیز از حرکات ناگهانی و اجتناب از حرکت‌هایی که موجب تحریک حیوان می‌شود، از جمله مواردی است که در مواجهه با خرس باید رعایت کرد.

وی افزود: عشایر حاضر در مناطق پرخطر شهرستان دزفول باید ضمن دریافت مجوز حمل ابزارهای دفاعی مانند اسپری دور کننده حیوانات درنده از دستگاه‌های متولی، از وسایل دفاعی مانند اسپری فلفل یا سلاح‌های غیرکشنده و مجوزدار برای دفاع خود در صورت مواجهه با حیوانات وحشی استفاده کنند.

معمارزاده تاکید کرد: در صورت مواجهه با خرس بهتر است افراد به جای مبارزه با حیوان، ضمن حفظ آرامش، بدون حرکت تا دور شدن خرس در محل باقی بمانند.

به گزارش تسنیم، مناطق کوهستانی بخش سردشت و شهیون دزفول به دلیل وجود جنگل‌های متراکم، زیستگاه حیوانات وحشی گونه‌های مختلف است و این موجب شده تا چند مورد حمله حیوانات وحشی به اهالی و احشام این منطقه طی سال‌های گذشته ثبت شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد