Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی‌رغم پیگیری‌های استاندار از دو روز گذشته همچنان بالگرد آب‌پاش برای اطفاء حریق در منطقه خائیز اعزام نشده است.

سید اسدالله هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با آتش‌سوزی در منطقه خائیز و اقدامات انجام شده در این خصوص، اظهار کرد: منطقه حفاظت‌شده خائیز در بین دو شهرستان کهگیلویه و بهبهان قرار دارد و آتش‌سوزی در خارج از منطقه حفاظت‌شده بهبهان آغاز و از غروب دو روز گذشته به خائیز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که از همان ساعات اولیه تلاش‌ها برای مهار آتش آغاز شده است، گفت: از صبح روز گذشته بالگردهای ارتش و شرکت نفت گچساران در حال اعزام نیروی انسانی به ارتفاعات خائیز هستند. نیروهای سپاه، بسیج و نیروهای مردمی پای کار هستند تا بتوانند آتش را خاموش کنند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در حال حاضر اعزام بالگرد آب‌پاش برای ما بسیار مهم است و می‌تواند نقش مؤثری در اطفاء حریق داشته باشد و با وجودی‌ پیگیری‌های استاندار هنوز اعزام این نوع از بالگرد محقق نشده است.

هاشمی با اشاره به این مطلب که هنوز از وسعت مناطق درگیر اطلاع دقیقی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر تمام تلاش ما در راستای خاموش کردن آتش است و پس از اطفاء میزان خسارت و عرصه  درگیر بررسی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در ارتباط با دلایل دشواری مهار آتش در منطقه خائیز عنوان کرد: گرمای 50 درجه به‌دلیل وقوع در منطقه گرمسیری، آتش‌سوزی در ارتفاعات و وجود باد، صخره‌ای بودن منطقه درگیر آتش‌سوزی و وجود شیارهای عمیق در منطقه باعث شده تا اطفاء حریق با سختی انجام پذیرد.

انتهای پیام/ 4105

منبع: آنا

کلیدواژه: مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی از برخورد دستگاه قضائی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسؤولان خاطی در این منطقه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با ابراز تأسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده نمایند.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضائی را صادر نمود افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اضافه کرد: دستگاه قضائی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

کد خبر 6097413

دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح