Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در واکنش به موج اعتراضات خشونت آمیز در کشورش در پی قتل فجیع یک مرد سیاهپوست، نژادپرستی را در این کشور سازمان یافته و عمیق دانست.

بایدن با انتشار پیامی ویدئوی در صفحه شخصی خود در توئیتر نسبت به نژادپرستی پلیس آمریکا برای گرفتن جان یک انسان غیرمسلح ابراز تاسف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در این ویدئو ماجرای قتل اریک گارنر، مرد سیاهپوست دیگری که سال ۲۰۱۴ از سوی پلیس آمریکا به قتل رسید، یادآور شد و گفت: بار دیگر فریاد «نمی توانم نفس بکشم» را شنیدیم.

بایدن در این ویدئو گفت فرصت صحبت با خانواده جورج فلوید را داشته و از آن‌ها به عنوان خانواده‌ای نجیب و محترم یاد کرد. نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ با تاکید بر ریشه دواندن نژادپرستی در جامعه آمریکا، بر ضرورت پایان نژادپرستی و خشونت علیه سیاهپوستان تاکید کرد. وی افزود ریشه این اقدامات به بیش از ۴۰۰ سال قبل برمی گردد.

بایدن بار دیگر یادآور شد که جرج فلوید همانند بسیاری از هم نژاد‌های خود از ابتدایی‌ترین حق هر انسانی که همان نفس کشیدن است، محروم شد. وی در بخشی از این پیام ویدئویی به مواضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال این حادثه تاخت و گفت اکنون زمان نشر توئیت‌های آتش افروزانه نیست، اکنون زمان تحریک خشونت‌ها نیست.

بایدن از این حادثه با عنوان یک بحران ملی یاد کرد و تاکید کرد: ما به رهبری نیاز داریم تا نژادپرستی سازمان یافته را در کشورمان ریشه کن کنیم.

پلیس شهر مینیاپولیس روز سه‌شنبه جرج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که پشت گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

ترامپ در واکنش، معترضان به مرگ فلوید را ارازل و اوباش نامید و دستور شلیک به آن‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آمریکا نژاد پرستی در آمریکا جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد

عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جز همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

علی‌اکبر صالحی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و وزیر اسبق امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا اظهار کرد: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جزو همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تصریح کرد: وجدان‌های بیدار با همبستگی به دنبال جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستند، باید از دولت آمریکا و بایدن سؤال پرسید که آیا اقدامی دیگر در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانده است که از سوی دولت آمریکا انجام نشده باشد؟

وی افزود: دامنه کمک‌های دولت آمریکا علاوه بر تأمین بودجه برای جنایت علیه مردم فلسطین ساخت پل و ارائه ماشین‌های جنگی نیز رسیده، این دامنه فراگیر اعتراض جوانان آمریکایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| سخنرانی باورنکردنی یک دانشجوی آمریکایی درمورد ایران/ایران مثل رگ‌های بدن در کل دنیا ریشه دوانده
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا